fredag 2 juli 2010

Äntligen är det fredag!!!!!
Denna helgen e jag ledig från jobb, och töserna e hos Micke.. det e lite småkonstigt att inte ha dom hemma o jag bara sitter här.. Micke hämtade dom på dagis igår, och ska ha dom till på söndag.. så det e en långhelg hos pappa för dom..

Jag e riktigt trött idag.. e trött i hela kroppen.. haft en tuff vecka på jobb.. vatt mycke o göra hela veckan. Men det e skönt på ett vis för tiden går så himla fort.. men vissa perioder så har man bara kännt gud hur ska jag klara detta.. men det har gått bra! :) Idag kom AT läkaren fram till mig o gav mig en klapp på axeln o tackade för att jag höll mig lugn igår när vi fick en IVA pat som det va rätt mycke o göra med.. Så sa hon tur att du e van här på avdelningen, eftersom både jag(läkaren) och SSKn e nya.. så skrattade jag o sa jodu, jag e supervan, har juh trotts allt vatt här i 3 veckor! hahaha :) Hon trodde jag va fast anställd där! hehe :) Men ikke! Men det va kul o få beröm o klapp på axeln av en läkare! :)
I början så tyckte jag att det va rätt trist på jobb.. men nu känner jag att jag har lite kött på benen.. och jag har börjat förstå vem man ska ta hjäp av o vem man ska udvika.. Finns en SSK som e ganska bärsk.. jobabde med henne idag..o hon skulle va USKa idag.. det gick inget vidare.. hon gnällde på mig hela tiden, men egentligen va det jag som gjorde rätt.. jaja. o sen när jag bad henne visa mig hur man tog ett EKG så blev hon irriterad att jag fråga.. jag har gjort det för många år sen.. men jag kommer inte ihåg till 100% hur man gör o ville därför få en ny genomgång på det.. jaja.. men det visade juh sig att hon inte själv kunde det, därför hon blev så irriterad.. suck.. ibland blir man trött...
Förresten idag när jag va ner till labbet o skulle lämna prover så hittade jag ett väldigt långt ord. Klinisklabboratoriumprovinlämning. puh.. egentligen ska det nog va mellanrum laboratorium och provinlämning men det va det minsann inte..

Nu ska jag fortsätta min kväll i soffan o se på "Så som i himelen...
Ha en superduperbra helg på er alla!

Inga kommentarer: