onsdag 13 maj 2009

Oj tiden går fort o jag har inte hunnit o va här o skriva... Får göra en liten uppdatering nu!

Ja jag har fortfarande inte fått nån lön iallfall... Nu står det minus på kontot så det får gärna komma in pengar NU!! Jävla skít kommun säger jag bara! Men hon har juh sagt att hon har skickat iväg det men så tar det ett par bankdagar innan dom kommer tydligen... Jag skrev ett mail till löne i måndags o frågade när hon trode att jag ahde pengarna, då svarade hon att dom skulle komma inom några dagar, och sen skrev hon en kommentar som gjorde mig så fruktansvärt arg. Hon skrev "Inga fler utbetalningar pga försent inkommen T3a kommer att förekomma" Jag blev så arg för det lät juh som om det va jag som lämnade in den för sent!!!! Det va juh inte jag som gjorde fel!!!! Hon kunde juh bara ha struntat i o skriva det.. men näe, måste bara göra mig så irriterad... Jag vet det e dumt av mig o gå o bli irriterad, men just nu så blir det så.. ja.. strunt samma.. Hoppas bara att pengarna kommer SNART!!!

Måste berätta om Amanda. Hon e helt otroig den tjejen! Imåndags så va vi på ovanvåningen och packade. Amanda och Emelie lekte på Sebbe o Tildas rum. Jag va inom o kollade så att det inte va en massa små saker på golvet som Emelie kunde ta... MEN när jag va ute i hallen (på ovanvåningen såklart då) såkom Amanda ut o sa "Mimmi munnen" och jag sa jaja.. för hon brukar juh vilja eka ut min och allt på allt o alla nu.. men hon gav sig inte utan sa till mig att Titta Mimmi munnen.. så jag följde med henne in på rummet o kollade i Emelie's mun..o jodå.. då hade hon en legobit i munnen!!!! Jag fick ut den och sen satt jag bara o skakde med Emelie o knäet o Amanda i andra. Shit... alla tankar på vad som kunde ha hänt kom... Alla tänk om kom då... sen tog jag tjejerna o gick ner... tog resten sen när dom sov... Amanda e verkligen en så go storasyster!!! Världens bästa!!! Tar så bra hand om Emelie!!

Igår va vi hos Johanna en runda. Vi åkte till stan och fikade! Jättemysigt!!! Amanda tyckte det va jättekul o leka med Julia! :)
Amanda fikar på scones


Julia fikade oxå på scones!
På kvällen igår kollade vi på melodifetivalen.. semifinalen! Verkligen kasst ljud när Malena sjöng! Men annars gillar jag den låten! Men jag tror juh ändå inte att det kommer gå så bra i finalen... Tyvärr så e det juh så att många länder röstar på varandra... jaja...får väl se på lördag...

Idag har jag vatt på tvecklingssamtal på Amandas dagis.. det gick jättebra! Amanda e fortfarande väldigt tillbakadragen på dagis. O blir väldigt blyg när det kommer nån ny personal o så. Men det va inga som helst problem med henne. Hon lekte fint med dom andra barnen. Så det va jätteskönt o få höra!

Senare idag ska jag o tjejerna åka till Höganäs! Mamma o Peter kommer hem från Kanarieöarna idag!!! Dom har vatt borta i 4 veckor nu! O precis innan dess så va dom borta 1 vecka i norrland! Så dom har vatt borta ÄLDIGT länge nu!!! hehe :) Så idag ska vi lämna hem Chrispy igen! Han e absolut inga problem, han e så go! MEn jag har så jäkla mycke o göra nu... Mamma har lovat att hjälpa mig o ta barnen så jag kan packa ifred...

Jaja.. näe nu ska jag ta o packa medans Emelie sover.. Ha det så bra!

2 kommentarer:

Angelica sa...

men, inga pengar än!? =( jag håller fortfarande mina tummar på att du får dom innan helgen!

men så duktigt gjort av amanda att säga till! sötnosa då, jätteduktig storasyster =)

visst är det otäckt, melvin har mängder med smågubbar o små leksaker som han ska envisas att leka med lite överallt, o maja är framme direkt o ska stoppa i munnen! o stänga dörren till hans rum får man jämt göra, för hon hittar alltid saker att stoppa i munnen =/

Marre sa...

Är du inte med i något fack som kan hjälpa dig att få dina pengar? Det är ju i sådana här situationer man kan ha stor nytta av dem. Tror du har rätt till dröjsmålsränta också men det blir i och för sig nog inte så mycket. Hoppas du får dina pengar snart.