lördag 16 maj 2009

Uppdatering om gårdagen!!

Jag lämnade töserna till min mamma o va väl hemma vid halv fyra... När jag kom hem så började jag släpa ut alla packade lådor ut i garaget... det tar så mycke plats här inne... skönt o bli av med dom faktiskt! :) Sen satte jag mig o slappa.. vid halv sex gjorde jag ig i ordning och sen hämtade jag Micke från jobb.. han tog en snabb dusch sen begav vi oss till HBG.

Vi hämtade ut biobiljetterna först och sen gick vi ner till Österns pärla (kinaresurang). Dom hadet ett erbjudanade med: Pekingsoppa, 4 smårätter och glass med friterad banan för 139kr. Så vi slog till på det.. och redan när jag ätit pekingsoppan så va jag mätt! haha :) Men jag fick då ner 3 av 4 rätter! haha :) Gillar inte jätteräkorna ändå... Men glassen fick vi hoppa över.. vi va sååå mätta!!!!

Sen gick vi upp till filmstaden på söder. Köpte popcorn (man e juh aldrig för mätt för det!) och en dricka, och sen gick vi in o satte oss. Såklart så kommer alltid folk som ska in innanför en i sista sekund.. fattar inte varför man inte kan komma i tid till bio!!! Men men..
Ja just det har inte skrivit det, men vi såg iallfall Änglar och demoner! hehe :) En timme in i filmen så slutade den helt plötsligt o det blev ljust i salen.. suck.. det va juh så spännannde precis då oxå!! Men dom fick igång den igen efter 10 minuter eller nått...
23.40 slutade den! Och den va verkligen super duper bra!!!! Det e juh lite samma tema som DaVinci koden! Så gillade man den så kommer man gilla denna!

Sen hem o bums i säng.. en annan e juh inte van att va uppe så länge! hahahaha :) O sen vaknade jag halv åtta... skulle köra micke trill jobb eftersom jag behöver bilen sen.. ska köra till Cia på kalas... Men här e så tomt nu när man inte har sina töser här! Pratade med mamma innan och det hade iallafall gått jättebra! Det va juh första gången Emelie sov borta själv så man va juh lite nervös... Men men.. hon hade sovit hela natten.. utan några problem! Inte som Amanda när hon sov hos mormor första gången.. då hade hon fått sitta uppe med henne halva natten o kört henne i vagnen! haha :)

Näe nu ska jag göra ve mig o sen köra till Höganäs! O sen blir det vidare mot HBG!
Ha en bra dag!

2 kommentarer:

Angelica sa...

Tack så mkt! =) Ja det gäller att ha motivationen, och den har jag nu!

Vad skönt att du fick lite lön, men trist att det ändå ska krångla så du inte fick ut hela lönen!

Gud vad skönt med en barnledig kväll, det börjar kännas som man skulle behöva det här med, hehe =) Vi ville också sett Änglar och Demoner, men det löste sig inte med barnvakt med Maja. Hoppas vi kan få barnvakt om två veckor så jag o sambon kan hitta på ngt utan barn! =)

Angelica sa...

hur går det för dig med lönen, fått någon ordning på det?

ok vad bra, jag vill så gärna åka till lalandia! sambon är lite tveksam, han tror det blir för långt att åka för maja :/ men jag tror hon skulle klara det, gäller ju att ha med massa leksaker o grejer så man kan hålla dom sysselsatta hela tiden. och så göra pauser oså..då tror jag allt hon skulle klara av att åka så långt, sen sover hon väl i bilen också. melvin skulle klara det, de vet jag, han har åkt bil långt förut. är det barnvänligt så det passar majas ålder också?