söndag 31 maj 2009

Flyttat

Fyfan va det e tråkigt att flytta!!!!!!
Jag o Micke flyttade en hel del i fredags... mamma hade barnen så körde jag o micke som galningar... Han bor på 3e våningen... det e för låååångt upp när man ska springa med en massa saker... Sista runda vi körde så skulle vi packa in en tv bänk.. o där e det lösa hyllor i den.. tänkte in jag på.. så vi vände den.. o gissa vart den hyllan hamnade???? Rakt över mina tår!!! Jag trode fan jag hade brutit varenda tå på den foten!!! Dom svullnade ett tag men gick tillbaka sen.. så det e nog ingen fara... hehe :)

I lördags så kom Conny, Rogge och Tomas hit o hjälpte till med det sista.. vi höll väl på i 2½ timme sen va det klart! Jag bjöd på smörgåstårta! Mums! Sen körde dom hem.. mamma åkte oxå med då så då blev jag hel plötsligt ensam! hehe :) Men när Micke slutat jobbet så kom han oxå, så åt vi det sista va smörgstårtan och sen gick vi upp till honom o satte ihop hans säng.. sen hem o slängde töserna i sängen.. så dom kom i säng i rätt tid för en gångsskull!!!
När dom somnat så satte jag mig i soffan o bara fanns till! Såååå skönt det va! Kollade lite på Reine o Mimmi i fjällen. Sen va det drömkåken efter det. La mig i sängen vid 23 tiden o kollade vidare på drömkåken där.. sen sov jag sååå gott så!! :)

Vi sov länge idag. Klockan va nästan halv nio innan vi gick upp! Vilket underbart väder!! Synd bara att jag har 1000 saker att göra här inne... Vi va nere i den gamla lägenheten o samlade ihop småsaker som blivit kvar... men nu ska den va helt tom iallfall.. ska försöka städa ur där imorron.. men vi har juh den till den sista juli.. så det e inte lönt att göra nån storstädning nu.. men ta det värsta iallfall... sen så får jag ta grovstädningen senare i sommar...
Nu sover barnen, när dom vaknat ska vi köra o handla.. så man får hem litta mat... det kan behövas.. hehe :)

Näe nu ska jag passa på o packa upp lite när dom vilar.. ha det bra alla!!

Inga kommentarer: