lördag 13 juni 2009

2 sjuklingar...

Inatt vaknade Amanda klockan 3 o hostade o va jättelessen.. gick in till henne o kände att hon va supervarm.. tog in henne till min säng, hämtade tempen.. Hon hade juh 39.9 i temp.. stackaren.. det blev en sup panodil o sen fick hon sova resten av natten hos mig...

Sen vaknade vi kvart i åtta... o vi skulle möta Micke vid bilen halv nio... skulle köra honom till jobb.. Så det blev till o stressa till tusen,... inte så lätt med en liten sjukling oxå.. men men.. vi hann iallfall.. lämnade honom på jobb sen körde vi till Höganäs. Conny o Sofie flyttade idag.. dom behövde låna vår bil eftersom vi har dragkrok på den.. Peter fick köra in den.. jag har aldrig kört med släp... Vi stannade hemma hos mamma...
Vädret sprack upp o vi gick faktiskt ut en runda.. Handlade lite på citygross, o sen hem igen.. Vi stannade o åt kvällsmat där oxå. Sen körde vi hem.. o jag tog tempen på Amanda igen.. då hade hon 38.7. Och sen tog jag tempen på Emelie som vatt ganska gnällig under hela dan.. då hade hon 38.5 i temp... Så hon fick oxå lite alvedon o sen la jag dom.... Amanda fick sova i min säng.. Emelie i sin egen.. hon kryper av min om hon ligger där själv...
Får hoppas att dom blir friska till på måndag... ska juh ha knytkalas på dagis då...

Resten av kvällen ska jag sitta här i soffan.. tänkte se på Sommarkrysset.. Brukar va rätt kul ose på..

Japp nu blir det tv... ha det :)

1 kommentar:

Anna sa...

Nä.. usch.. jag e heller sjuk än att han ska vara det! Vi fick hostmedicin till honom så jag hoppas att det hjälper. Men natten var inte rolig!