fredag 26 juni 2009

Fredag igen

Ja då va denna veckan oxå avklarad! Det har vatt en händelserik vecka känns det som.. hehe :)

Måndags gick Amanda på dagis o sen bar det av till BVC med Emelie.. Hon vägde 10370 och va 76.5 cm lång. Stora tjejen nu! Hon blev vaccinerad oxå. Amanda va med och när doktorn skulle lyssna på Emelie så hoppade hon upp o satte sig i stolen brevis o höll Emelie i handen. Läkaren blev helt tårögd! hehe :) Hon e så rädd om sin lillasyster!

I tisdags gick Amanda sista dagen på dagis! Hon skulle ha gått hela denna veckan men jag blev lat o tyckte hon kunde va hemma i stället.. det skulle juh bli fint väder denna veckan oxå! Gäller o passa på! hehe :) På em kom Madde, Sofia och Jossan! Vi gick en runda till Hembygdsparken. Kollade på djuren o lekte! Alla barnen lekte så fint! Tillomed Amanda lekte med dom! Hon brukar annars bli så blyg.. men det va riktiogt kul! På vägen hem blev Emelie VÄLDIGT arg! hehe :) Hon va ganska hungrig.. så vi stannade i stan o åt! Sen gick vi hem.. Barnen kom inte i säng förrän 21! Dom som har somnat vid 19 tiden nu på senare tid! hehe:) Men men Dom hade juh superkul! och det e juh sommarlov så vad spelar det för roll??!!??!

I onsdags tog vi bussen in till Helsingborg. Vi gick av på Berga och gick bort till Skopunkten. Tänkte köpa ett par skor till Emelie i födelsedagspresent... Amanda hittade ett par jättefina skor direkt! Och sen hittade hon ett par foppatofflor till sig så dom köpte jag oxå! Och så köpte jag ett par till mig med.. Sen gick vi vidare.. gick inom babyproffsen och kollade lite.. Hittade inget där dock.. Sen gick vi till Engelbrecktsboden.. skulle ha nått klädesplack till Emelie oxå.. hittade bara en tunika och ett par leggins.. Däremot hittade jag 3 par byxor till mig!!! Ett par leggins och 2 par halvlånga byxor! Nice! Sen åt vi på en helt underbar resturang som heter Statoil! haha :) jo det e sant vi åt korv o mos på Statoil! Vi la ut filten på gräsmattan o satte oss där! Jättemysigt! hehe :) När maten va uppäten gick vi vidare till Biltema.. kollade lite saker där med o sen bestämde jag mig för att åka hem... tänkte ta tåget från Maria station.. gick hela vägen dit... när jag väl kom dit så upptäcker jag att en av Emelie's nya skor va borta!!! Jag såg att Amanda höll i den vid Biltema, men nu va den borta!!! FAN tänkte jag o började knata iväg... Blev mer o mer irriterad för varje steg jag tog o inte såg nån sko.. Kom nästan hela vägen tillbaka till Biltema så låg skon där!!! OH jaja.. jag skrattade lite åt mig själv, gick in på statoil o köpte dricka o gick sen till stationen igen... Vi tog tåget hem och frpn tåget tog vi bussen... tyckte jag hade gått långt nog denna dag! hehe :)

Torsdags tog vi bilen o körde till Höganäs. Först körde vi hem till mamma. Vi fikade lite på altanen. Min morbror Bertil va oxå där... Trevligt trevligt.. sen körde jag o barnen ner till Kvick! Det va supervarmt där! Jag visade barnen vattnet.. trode aldrig att dom skulle gå i.. men tji fick jag!!! Jag fick inte upp Amanda igen!!!! Och så fort jag tog upp Emelie så kröp hon tillbaka igen!! hehe :) Mamma kom oxå ner en runda efter att hon vatt hos läkaren! Sen körde vi hem...

På kvällen började Amanda hosta igen.. suck.. hon hostade så hon kräktes upp igen.. o hon fick komma in till min säng.. Nån gång inatt så vaknade jag av en duns.. o då hade hon trillat av sängen ner på golvet... stackars liten...

Idag har både Amanda o Emelie haft lite feber.. har vatt snoriga och hostiga... Så vi har bara haft en hemma dag idag! Kändes som om det behövdes efter denna veckan! haha :)

Imorron o på söndag e det meningen att vi ska på kalas! Så jag hoppas tjejerna hinner bli friska... Dom fick Alvedon o nässpray innan dom somnade så får vi väl se om det hjälper.. Amanda har inte hostat nått än så länge iallfall...

Näe nu ska jag ta o hoppa i säng.. ha det bra alla!

1 kommentar:

Angelica sa...

va fin bloggen blivit, å bilden på barnen är ju så bra!

ja polkagrisar e gött, hehe :)

visst e de skoj när barnen gillar att bada :) nackdelen e bara att man inte får nån lugn stund själv ;) det är passa upp hela tiden hehe. men sånt som hör till, mysigt det med ju :)