lördag 18 december 2010

Idag har det snöat mer eller mindre hela dan! Det e så fint! Härligt med snö nu på vintern! Jag tycker dock inte om när det snöar och blåser som det gjorde i torsdags.. då va det för allt för min del. Så jag ó töserna höll oss hemma :)

Igår hade vi HLR på skolan! Jag lämnade barnen på dagis 6.30. Vi va lite sena, så jag fick nästan slänga in dom på dagis. Usch kände mig som världens sämsta mamma.. Men deras fröken Hanna hann berätta att tomten minsann skulle komma och hälsa på på dagis :) Amanda tyckte det va spännande, medans Emelie tittade med stora ögon som mest sa nej nej nej! Hon e juh så rädd för tomten stackaren! Men det hade nog gått bra! :)
Och jag tog tåget till Halmstad som skulle gått klockan 7.13.. det kom istället 7.45.. suck.. o vi blev sena till skolan.. men det va juh nte vårt fel.. vi kan knappast ta ett tidigare tåg... När vi kom fram hade vi väldigt kul med HLR. det blir juh lite flamsigt när man ska blåsa i dom däc dockorna! haha :) Jag vet av erfarenhet att man INTE blir lika flamsig när man gör det på riktigt! Har juh gjort det 2 gånger på riktigt. Och då e man som sagt inte så flamsig.. då e man bara foluserad på vad som ska göras!
När vi va klara där så tog Rita hål i näsan på mig! Jag hade stor publik så jag kunde juh inte backa ur :) Jag va såååå nervös! OCh höll gårt i Mimmis hand! Och vilket antiklimax, det gjorde juh inte alls ont!!!! hahahah :) Det det blev sååååååå bra! Jag e så glad! Nu har jag läkepluppen i.. den e juh inte så fin.. den e lite stor, jag vill juh bara ha en liten liten miniplupp sen :) Men det måste juh läka nu i 4 veckor.. det ska nog gå bra!

Igår kväll vid 18.30 fick jag o mamma ett ryck att jag skulle åka dit, jag sprang till bussen som gick 19.15.(sista bussen) Och sen kom mamma och mötte mig i Höganäs. Vi gick en låååång runda. Så härligt väder! Och sen gick vi hem och spelade kort till klockan va 00.30! haha :) Jag åkte hem idag på eftermiddan. och sen har jag bara pluggat och pluggat!

Imorron kommer mina små älsklingar hem igen från deras pappa. Jag missunnar dom inte att va hos sin pappa eller deras pappa för den delen att ha dom över helgen men GUD vad jag saknar dom!!!!!! OCh visst jag behöver en helg när jag kan få sova hur länge jag vill och va vaken och göra precis vad jag vill om dagarna. Det behövs :) Men nu saknar jag mina älsklingar!

ooo på fredag e det jul! Det längtar jag oxå efter! Jag ska till skolan måndag och tisdag sen är det jullov :) Onsdag tänkte jag ta töserna med mig in till min pappa och lämna julklappar och torsdag tänkte jag baka pepparkakor med töserna :) Och sen e det fredag! Underbara julafton :)

Näe gott folk nu svamlar jag bara på så nu e det dax att hoppa i säng tror jag :)
Kram Kram på er alla!

1 kommentar:

Angelica sa...

nämen stackars emelie, är hon rädd för tomten...hoppas det hade gått bra när tomten kom till dagis? :)

oj har du gjort HLR på riktigt?

hål i näsan alltså, modigt, tror inte jag skulle gjort det feg som jag är hihi ;P