tisdag 14 december 2010

Jag skrev ett låååångt inlägg härromdagen.. men så precis när jag tryckte publicera så tyckte mitt internet att det va dax och lägga ner så de försvann...

Jaha. vad har hänt.. jo det har varit väldigt mycke praktik praktik och praktik. Barne har fått flänga mellan mig, sin pappa och sin mormor.. och mitt samvete har vatt hemskt!!! Sista veckan va värst.. då sov jag i Halmstad mellan tisdag och torsdag och barnen va hos sin mormor.. Jag saknade dom så det va hemskt! på torsdagen hade vi examinationsseminarium, som jag dock inte kunde göra så bra, eftersom jag va så hes.. jag hade typ ingen röst alls.. hemskt va det.. juh mer jag försökte desstu värre blev det... Sofia fick tolka.. Men jag va där iallfall och jag försökte..
Och sen gick jag mina sista timmar på praktiken, och hade slutbedömning. Fick jättefina lovord av min handledare! Så det va kul! :) Och sen körde jag hem till mamma och framför allt till mina barn!!!

På kvällen/natten fick Amanda väldiga magsmärtor och vi fick rådet av 1177 att åka till barnakuten med henne.. men jag kändei nte riktogt att jag ville köra själv med henne.. hon får sitta själv i baksätet då eftersom mamma fick stanna med EMelie.. så jag ringde en ambulans. Och Amanda va väldigt tveksam till det hela, men ambulanskillarna va väldigt snälla. Hon fick en liten nalle som hon tycker väldigt mycke om :) Efter ett tag på akuten så gick det över.. tack och lov.. så halv två fick vi åka hem igen..
Men på fredagen va det tillbaka och jag åkte denna gågen till Ängelholms akut, där dom såg att hon hade en tempökning, vilket då antyder att det är nån slags inflammation i magen, men var visste man inte.. men eftersom hon inte skriker skyhögt när dom trycker på hennes mage så ville man avvakta.. jag skulle ha koll på henne och skulle hon få mer feber eller ha mer ont i magen skulle vi söka igen.. Hon säger fortfarande att hon har ont i magen men inte alls så som hon gjorde då.. hon låg verkligen dubbelvikt i kramper i magen.. stackars lilla tös!
Men skönt att det är över nu iallfall :)

I lördags hade vi julmat hemma hos mamma. min bror och syster va oxå där med sina familjer!Jättetrecvligt va det! :) Och gott med julmat!!! :)
Och in söndags blev jag minsann 27 år!!! Nu börjar man bli gammal!!! 30 närmar sig med stormsteg!! haha :) Näe jag bryr mig inte så mycke faktiskt :) Låt 30 komma!! Bring it on säger jag bara!!! :)

Idag har mina töser haft lucia på dagis. Först Amanda klockan 6.45! Och dessutom va det UTE!!! Härligt kallt!!! Det va supermysigt, men väldigt väldigt kallt!!! Amanda va så duktig! Hon stod fint och tittade... sjöng inte ett ord :) Men emn.. jag vet att hon kan alla dessa sångerna för hon sjunger dom här hemma..
Efter första lucia åkte vi hem och värmde oss och jag handlade och va hos frissan och klippte mig och gjorde slingor..
Och 15.45 va det dax för Emelies lucia! Hon fixade oxå det väldigt bra! Hon stod så fint, men sjöng dock inte.. men men.. Hon pratar juh inte så mycke heller.. så jag skulle bli väldigt snopen om hon hade börjat sjunga helt plötsligt :)

Näe ni nu ska jag sova.. jag ska sätta in lite bilder nån dag :)
Ha det så bra! Kram Kram

1 kommentar:

Angelica sa...

å en uppdatering! :)

fy det lät otäckt med amandas mage, men skönt att det är bra nu!

gott med julmat, ja förstår inte dom som inte äter det. jättegott ju :) ser fram emot julafton o all julmat, mest av allt nästan hehe! :P

hoppas ni får en mysig lördag! kram till er