fredag 25 december 2009

Så så va julen över!
Jag jobbade till 13 igår. Sen sprang(oki inte riktigt) jag hem o slängde klappar under granen och sorterade ut som tomten skulle komma med. O in i duschen o sen hem till Micke o hjälpa honom att få hem barn o lite mat o annat smått o gott! :)
Barnen fick sina fina klänningar på sig och sen va det dax för Kalle Anka! hehe :) Det e juh faktiskt ett måste! Barnen brydde sig inte så mycke.. o jag höll på o somna.. men se det skulle jag! haha :) Efter Kalle blev det mat!!! Amanda va mest nervös för den där tomten som skulle komma! Vi åt så det stod mat ut över öronen på oss! hehe :) Gott va det! o mätt blev man! :) Barnen o jag hjälptes åt o diska.. o sen kom han!!! TOMTEN!!!!!
Amanda blev först lite rädd o hängde på pappa..men hon inte så att hon skrek eller grät.. Emelie fick första paketet! O hon tog emot det utan att va allt för rädd.. Amanda streckte sig så långt som hon bara kunde! hehe :)
När tomten hade gått så sa hon att han fick komma igen en annan dag hehe :) Sen delade vi ut alla andra julklappar som låg under granen! Amanda va betydkigt mer med nu när inte tomten va här! haha :) Emelie förstod inte riktigt vad som hände... det va så mycke paketer! O hon fick öppna och leka med dom! hehe :) O sen lekte dom med alla sakerna! Dom fick, dockor, docksäng, dock matstol, telefon, Brio tåg, kassalåda, sminkhuvud, pussel och en massa massa mer!
Vi åt lite cheesecake till efterrätt och sen va barnen så trötta så dom gick o la sig..

Emelie vaknade imorse o gick in i vardagsrummet så va ALLA sakerna kvar!!! Ojoj sa hon! haha :) O sen började hon leka! Allt skulle provas! hehe :)

Idag blir det en lugn hemma dag! Det regnar och riktigt tråkigt väder! Barnen vill bara leka med sina nya saker ändå! Så det blir en soffdag för mig! En massa bra på TV hela dan juh! Så det blir nog bra! O töserna fick juh en del filmer i julklapp som säkert ka gås igenom! haha :)

Näe nu ska jag äta frukost!
Hoppas ni alla hade en bra jul!!!
God fortsättning på er!

Inga kommentarer: