söndag 3 april 2011

Här kommer ett tråkigt inlägg med mitt klagande igen.. nu har jag varnat er.. Det gäller återigen skolan.. som vanligt.. jag vet inte om detta är rätt.. exempelvis.. innan har jag alltid tyckt det va superkul med det praktiska i skolan... imorron ska vi ha labbar.. vi ska tydligen vända patient som har drabbats av stroke och så ska vi sätta V-sond! Det borde va roligt! Speciellt V sonden.. det e sånt jag har sett framemot innan att få göra.. nu? Näe jag känner precis tvärtom.. jag vill inte ens åka dit imorron.. När jag frågar mig själv om jag verkligen vill bli sjuksköterska så säger min hjärna ja.. men resten utav mig SKRIKER NEJ NEJ NEJ NEJ NEJ! Det känns som om jag är inprogrammerad på att säga ja jag vill detta det ska bli så kul.. men samtidigt så skriker resten bara nej.. då måste det va nått fel? E jag verkligen beredd att plugga här 3 år, få ett jobb med en ingångslön på drygt 20 000, med det ansvaret som man har!! Jag får jobba häcken av mig.. dag/kväll/natt/helg/storhelg och OB är juh så futtigt att det knappt e värt att jobba OB.. E det värt all den tid det tar från mina barn? E det verklgen det???? Återigen skiker hela jag NEJ det är INTE värt det!!! Men vad vill jag göra då? Jag vet inte.. jag har alltid vatt så inställd på att bli barnmorska.. men inte ens det lockar mig längre.. Jag har aldrigt ens tänkt på att jag skulle kunna jobba som nånting annat.. Det har aldrig funnit nått annat... Jag vill ha ett jobb där jag känner att jag inte försummar mina barn.. för det gör jag nu.. Även om jag är ledig så får dom vara på dagis, eftersom jag måste plugga då.. Och när jag träffar dom har jag dåligt samvete för att jag inte pluggar.. och då blir jag arg o irriterad.. Jag vill inte vara den mamman som bara gnäller och är irriterad!! Jag tycker inte om att se hur Amanda frågar mig om vi ska spela spel och jag säger nej och då se hur lessen hon blir.. jag klarar inte det.. Och Emelie vill hoppa upp i knäet o mysa.. och jag säger nej jag måste läsa eller skriva.. och hon kommer närmare och närmare och verkligen försöker få mig att ta upp henne i knäet.. Jag vill inte försumma det!! JAG VILL INTE!!! Till hösten blir det nog att jag tar ett uppehåll och tänker äver väldigt noga på vad jag vill.. jag har blivit erbjuden gravvik till hösten och jag kommer att tacka ja.. jag måste få ordning och reda på mitt liv.. jag hatar o leva så här som jag gör nu.. jag har ont i magen varje dag för jag har verkligen inga pengar.. Jag hatar att vara skyldig pengar.. jag hatar det verkligen! Det är den 3e idag.. och det står inte ens 200 kr på mitt konto.. det är långt kvar till lön.. FAN jag vill inte ha det så här mer.. Så nog med klagandet..

2 kommentarer:

Angelica sa...

STYRKEKRAMAR till dig! Vet du, det skulle kunna vatt jag som skrev det där, fast nu pluggar ju inte jag, men när jag gjorde det... Känner såå väl igen mig.. Men jag tycker verkligen du e superduktig! Jag är verkligen imponerad, tycker du ska fortsätta pluggandet, tänk du har kommit en bit på vägen nu i din utbildning! men...du ska ju självklart inte fortsätta om du mår dåligt pga det!! :/ Då kanske ett uppehåll gör det bättre, o du kan återuppta studierna sen igen om du kommer fram till att du vill fortsätta..

Tycker du är jätteduktig iaf som kämpar på med barn och studier, det är verkligen inte lätt... Och du, du är ingen dålig mamma pga detta, du är en BRA mamma! En dag kommer barnen att förstå, du gör ju även detta för deras skull, i dagens samhälle krävs det i stort sett utbildning till det mesta.. KRAM

Angelica sa...

så du har med en stor syskonskara :) fast här är det jag som är äldst ;)

ja jag gillar också den gröna, jättemycket. men som du säger så är kanske en mörkare vagn mer.."praktiskt".. sen gillar jag de blå detaljerna i den svarta vagnen, det gjorde den ännu snyggare, för en helt svart vagn blir de inte igen, har jag nu o tröttnat på den..