onsdag 5 augusti 2009

Bakken!

Jodå det blev Bakken i måndags! Trots regnet! haha :)
Vi sov hos mamma mellan söndag o måndag, o när jag vaknade blev jag så besviken.. det åkade o regnade.. tänkte jaha det va de de.. men ikke! Jag ringde Marre och vi bestämde att vi kule åka ändå! Regnkläder e juh alltid bra! haha :)
Så vid 10 träffades Marre, Lina och jag på knutan o tog båten över till Helsingör.. o sen tåg... fick byta i Nivå...o sen av i Klampenborg!!! O regnandet följde med oss... jaja.. Vi gick upp till Bakken och det va juh inte allt för mycke folk där!!! Gud va kul det va!!! Tack så jättemycke för en toppendag!!!!!!!! Det blev en massa skitsnack o åkande o ätande (både gott o riktigt snuskigt)!!! Tyvärr tog batterierna slut på min kamera så fort ja skulle ta första bilden.. suck.o extra batterierna låg i väkan hemma hos mamma...
Jag va hemma hos mamma o Peter igen vid 23 tiden tror jag det va... Peter hämtade mig vid bussen.. barnen sov som stockar då... O jag somnade på 2 ekunder när jag la ner huvudet på kudden! O barnen lät mig sova HELA natten!!! Emelie vaknade vid 7.20!

Vi åkte hem på förmiddan på tisdagen.. o när vi kom hem så hade Amanda 39.2 i temp.. suck.. sen hade hon mellan 39.2-40.2 i temp hela dagen.. men hon va inte specielt påverkad av det..lite tröttare än vanligt kanske, men inte som hon brukar... Aja.. alvedon o sen fick hon sova i min säng. men redan när jag gick o la mig så kändes hon mycke bättre....

Ja resten av veckan blir nog lugn... påfredag ska Mona, Robin, Amanda o jag gå o se på Nicke Nyfiken 2!! haha :) Amandas första gång på bio! Ska bli intressant o se om hon kan sitta still så länge... Det ordnar sig nog!

Lördag ska vi först till Sofie som fyller år!!! :) o sen ska jag ut med Madde!!! Det ska bli superkul det med!! Inte för att jag har allt för mycke pengar att röra mig med ute men men! Det ordnar sig alltid!

O sen på måndag så börjar töserna på dagis!!! Emelie har sin första inskolningsdag! Så konstigt det ska bli!! Men men.. hon börjar juh på samma avdelning som Amanda, o det e samma fröken som Amanda har som ska skola in henne... Så det känns så bra! O hon brukar inte va så främmad så jag tror inte dte blir några problem!

Näe nu ska jag ta o göra nått vettigt!
Ha det bra gott folk!

1 kommentar:

angelica sa...

ja det är rätt skönt att vara hemma tills då, dock tråkigt att jag inte har ngt jobb att gå tillbaka till, men får söka jobb under denna tiden nu!

kul att ni kom iväg till bakken, lät som ni hade en bra dag :)

kul å gå på bio, det går säkert bra :)

hoppas det kommer gå bra på dagis för töserna! :)