tisdag 11 augusti 2009

Dagis!

Ja nu har dagis börjat för mina tjejer!!!
Igår va första dagen! När vi kom så mötte Lena oss i dörren! Amanda blev jätteblyg direkt och börja hänga och klänga på mig... Men alla dom andra barnen gick ut så det va bara vi kvar inne! Så Amanda började så smått leka lite med sakerna! Och Emelie oxå! Hon tog för sig nästan direkt! :) hehe :) Emelie tyckte det va toppen med dagis! Så mycke saker att upptäcka!!! hehe :) Igår va vi där en timme.. Sen åkte vi till Höganäs o hämtade mormor, o körde sen till morbror Conny och Sofie! Jag hade juh lägenhetsvisning klockan 14.20. Men det va juh ett par innan mig, o dom tackade ja till lägenheten så jag fick inte den.. men men.. jag ska ta det lite lugnt med o leta annan lägemhet nu, ska först se vad som händer med skola eller jobba eller vad det nu blir... börjar bli lite frusterarande att inte veta... men jag har mer o mer börjat ställa in mig på att det blir jobb igen... tyvärr.. ville verkligen komma in på skolan.. men men.. skam den som ger sig! Jag kommer söka till våren igen! Och då ska jag göra högskoleprovet oxå, så har man ändå lite större chans att komma in... det e juh så många som söker till skolan nu när det ser ut som det gör på arbetsmarknaden...

Idag va vi med på fruktstunden på dagis! Emelie såg juh genast all frukten som Maria satt o skar upp och hon blev helt till sig! Hon ville bara ha frukt!!! Hon struntade i allt annat! haha :) Hon hann kränga i sig 3 bitar medans dom andra tog 1... nädå hon e inte så gamig! hahaha :) Imorron ska vi stanna och äta lunch oxå! Det va visst hamburgare så det ska nog gå bra...

Resten av dagen blir nog ganka lugn.. det regnar, åskar och e fint väder om vart annat hela tiden... har vatt en runda i stan nu...

Jaja.. näe nu ska jag sätta igång o göra nån gryta till ikväll.. ha det bra gott folk!

1 kommentar:

angelica sa...

va skönt att det funkar bra på dagis! :)