torsdag 27 augusti 2009

Jaha, då va snart denna veckan oxå över.. konstigt.. jag hinner inte med!! Tiden går så fort...

Igår va Amanda o Emelie på dagis. Emelie tycker det e superkul!! Amanda oxå för den delen! hehe :) Efter dagis gick vi till BVC. Amandas 2½ års kontroll! Hon fick rita, hoppa, o sparka boll o svara på lite frågor. O allt gick toppenbra!! hehe:) Sen fick hon väga sig på stora vågen!! 11.8kg väger hon nu minsann!!! Hon har verkligen börjat ta sig! BVC sköterskan va jättenöjd. Hon ligger fortfarande under den sk normala linjen men hon följer juh sin kurva superfint! O hon va 89cm lång.
När vi va färdiga på BVC mötte vi mamma och Ebba precis utanför!! Amanda blev jätteglad när Ebba kom o beordrade genast att Emelie skulle hoppa av vagnen! hehe:) Emelie fick låna Ebbas vagn... Vi gick o åt mat i stan o sen gick vi till hembygdsparken! Alla tre fick leka av sig ordentligt! Sen stannade vi i stan o fikade. O när vi satt där så bestämdes det att Amanda skulle följa med mormor hem... jaha ja.. Så jag o Emeli latde oss o tog bussen hem. Lagade lite mos o köttbullar.. som Emelie krängde i sig på 2 minuter! hehe :) Hon va så kladdig att det fick bli ett bad i diskhon! Hon tyckte det va toppen!!
Sen passade vi på o busa o mysa lite! O sen blev det sängen för hennes del..
Det e så mysigt att bara ha en hemma ibland!! Härligt att kunna he 100% uppmärksamhet o mys! Men samtidigt saknar man den andra!

Idag körde vi o hämtade Amanda på förmiddan... sen hämtade vi Micke på jobb... vi körde allihop till Väla en runda.. gick där o lullade runt bara.. kul o titta på folk.. o drömma om allt man vill köpa den dan man blir rik! hehe :)
När vi kom hem åt vi middag o sen TV mys... Jag tvättade lite. O när det va dax att hänga upp tvätten skulle Amanda hjälpa till såklart! hehe:) Hon vill hjälpa till med ALLT nu! Laga mat, duka fram, hänga tvätt o städa... Det e såklart jättemysigt att hon vill hjälpa till! Men ibland kan man vilja göra det själv.. men men.. det e d där med tålamod! hehe :) Mitt har verkligen försvunnit känns det som.. rättaresagt.. jag hade nog behövt en dag att samla ihop mig själv... Men nu e det min jobbehelg så då har juh Micke barnen.. ska verkligen förska och koppla av då...

Näe nu ska jag slänga mig framför tvn... ha det så bra gott folk!

Inga kommentarer: