onsdag 2 september 2009

Pott träning!! :)

I måndags kom Wenche och Alicia hit o åt frukost!! Supermysigt!! Efter frukot så gick vi ut en runda på gården så töserna fick leka av sig lite! :)
När dom åkte hem så fick töserna vila sig.. på em gick vi ner till stan och då va Amanda utan blöja! Hon har vatt det hemma innan men så fort vi har gått ut så har jag tatt på henne blöja innan.. men nu tyvkte ja att hon kunde prova att va utan... Jag tog med mig extra kläder.. så skulle hon kissa på sig så skulle det juh inte va hela världen... Vi gjorde våra ärenden nere i stan, sen så skulle vi ta bussen hem, eftersom det började regna... när vi väntade så sa Amanda att hon va kissig, så vi gick in på biblioteket så hon kunde kissa.. och det gjorde hon!! Så duktig!! O mamma va riktigt riktigt STOLT!!!
Igår åkte vi till Helsingör med Conny, Sofie, Gittan o mamma! Jag tog en chansning till o lät Amanda åka utan blöja! Och det gick jättebra!!! Hon kissade på tåget, båten o i DK. Hon va så duktig!!! :)
I Helsingör gick vi omkring o bara stoade o hade det rikigt mysigt!!! Vi åt självklart röd pölse och sen rikitgt god glass! hehe :)
Idag gick Amanda för första gången till dagis utan blöja!!! Det hade gått bra... framtill 10 minuter innan jag hämtade henne... då blev hon knuffad från rutchkanan,o blev lessen så då kissade hon på sig..men men.. det kan juh inte gå helt utan olyckor... hehe :) Men dagispersonalen sa att hon hade vatt duktig annars, o vi skulle fortsätta att låta henne va utan blöja på dagis oxå! Hade verkligen vatt jätteskönt om hon kunde bli torr nu...Så det bara e ett blöjbarn!!! :)

Jaja..näe nu ska jag slänga mig här i soffan ett tag.. sen blir det tidig säng för min del... e lite tröttis idag!:)
Ha det gott folk!!

Inga kommentarer: