tisdag 6 oktober 2009

Då va en ny vecka påbörjad... Jag började jobba halv tre igår. Fick gå hem en runda vid sex o ta barnen medans Micke tog Sebbe på hockey. Han fyllde juh år igår o hade fått det i present!! Han va så stolt när han hade sin matchtröja på sig som han fått av faster Sussie (väl?). Men Rögle vann!!!! Wiiiiha!! Jag är inte ett dugg intresserad av hockey, men visst när det e Rögle -Timrå då e det kul! o speciellet när Rögle vinner!!! Eller vad säger ni Enbloms? hehe =)

Jag skulle ha slutat klockan 10 idag, men fick jobba över till halv tre. Det gick bra. Tiden gick ganska fort faktiskt. Barnen fick va en halvtimme extra på dagis. Så dom fick mellis oxå på dagis. Mina goa ungar!!! Dom fick med sig foto från dagis idag. O alla Amandas teckningar.. dom ska juh bara gå på detta dagiset 1 gång till... Det va varsena jättefina portfolier som domfick!! O varsen CD med alla deras bilder!!! Oh jag bara älskar detta dagiset!!! Vill juh inte byta egentligen.. Det gör så ont i hela mig!!! Men jag försöker intala mig att de blir likabra på det nya.

Men det verkar iallafall fungera bra med att Micke hämtar dom o lämnar på dagis. Tror att töserna tycker det e kul att få spendera extra tid med Micke. O jag hoppas att han tycker det e kul med! :) Tycker dessutom att det e skönt att vi kan samarbeta så bra som vi kan nu. Vi kan prata mycke bättre nu än vad vi kunde när vi va tillsammans.. synd egentligen.. ja inte att det går bra nu.. utan att det inte fungerade innan.. klart att jag ibland tycker jag e välrdens idiot som lämnade honom. Men samatidigt vet jag att jag mådde inte bra då, och skulle jag gå tillbaka så kommer det säkert bli samma.. jag kan inte lite på honom.. även om jag hade velat...
Hittade vigsel ringen för nån dag sen.. o visst gör det ont att vi inte ens va gifta ett år.. o Ja det gör ont när folk hela tiden ska skojja om det.. eller när folk säger att Ha där ser ni ni hade för bråttom.. kanske det.. men jag tror inte det hade hållt även om vi inte gifte oss...

Strunt samma.. Glad att det fungerar bra nu iallfall!! :)

Oh Conny o Sofie va på UL igår!!! Vilket underbart fint kort ni fick med hem!!!! Det blev så verkligt att dom ska ha en liten bebis!! hihi :) Pappa Conny! hehe :) O mamma ska bli farmor!!! Det låter lite konstigt att hon ska bli farmor!!! Hon har juh vatt mormor så länge som jag kan minnas nästan.. men farmor! haha :) Härligt ska det bli iallfall!! :) O jag ska bli faster!!! Moster har jag juh oxå vatt så länge jag kan minnas!!! Sandra e juh bara 3½ år yngre än mig.. Men faster det e nytt! haha :)

Jaha imorron e det jobb igen.. halv tre börjar jag! Men jag tycker faktiskt att det e riktigt kul på jobb! Jag kommer juh inte ihåg hälften av allt som ska göras! Tur man har bra arbetskamrater som står ut med att man frågar 1000 frågor i timmen! haha :) Men en dag så kommer jag nog in i det! haha :) när jag slutade så hade vi bara haft öppet i 4 månader.. så ingen hade riktigt koll på vad som skulle göras o rutiner o så.. men nu har dom juh jobbat in sig.. så nu får jag lära av dom! Och som sagt! En dag så kommer man in i det! :)
Skönt att börja jobba igen iallafall... o få en vardag o rutin hemma! :) O man uppskattar juh verkligen sin ledighet! :)

Näe nu ska jag glo lite på TV sen bli det sängen.. e rätt mör i kroppen.. ha det gott folk! :)

Inga kommentarer: