torsdag 22 oktober 2009

I tisdags va vi på tropicariet!! Micke va oxå med! Båda barnen va lite tveksamma först.. men sen tyckte dom att det va roligt!! :)
Körde en runda till Ikea o åt en ikea korv till lunch! hehe :) o sen hem olämnadeMicke som inte mådde så bra.. jag o töserna körde till MAXI o handlade.. o när vi skulle hem så klättrade Amanda upp i sin bilstol som vanligt..men sen skulle hon stänga dörren o då fick hon inte tag på den utan flög ut med huvet först ner i asfalten... Hon fick en bula i pannan..

Hon mådde bra, men jag ringde ändå 1177 för säkerhetsskull.. men dom tyckte att vi kunde va hemma.. o det tyckte jag med..
Amanda la sig i min säng o vilade.. somnade till.. o när jag tittade till henne såryckte hon med höger arm o ben... jag väckte henne.. o hon slutade.. men efter en kvart så gjorde hon samma igen.. o så sa hon "titta mamma armen gör". Ringde 1177 igen o då tyckte dom att vi skulle åka in. Dom tyckte vi skulle åka till Ängelholms jourläkarcentral. Där satt vi i 2 timmar.. sen fick vi komma in.. Under hela tiden så ryckte hon.. o när vi kom in så tyckte läkaren att vi skulle åka till HBG istället.. suck.. så lämnade Emelie hos Micke o sen körde vi in till HBG.. komin direkt på ett rum o hon sa att det bara va några före oss.. Skönt tyckte jag då... såkom hon in igen en halvtimme senare o kollade till Amanda.. o då sa hon att det kommit in 3 trauma.. så det kommer att ta tid.. Såklart att dom går före.. men tiden e juh sååååå dryg!
Halv tolv kom läkaren in o han tittade på henne.. han tyckte att vi skulle stanna över för observation.. hon hade fortfarande ryckningar, men inte så mycke längre...
Vi kom upp till barn röd vid halv ett tiden.. o där ville dom ta blodtrycket på henne.. jo tjosan! Amanda skrek helt hysteriskt!! Jag har aldrig hört henne skrika så. Hon va verkligen livrädd,sen ville dom sätta nåli armen oxå..men det fick dom hoppa över.. det gick inte..
Vid 2 tiden fick vi hoppa i säng.. Amanda somnade ganska snabbt.. men jag låg o vände o vred på mig.. sen kom en sköterska in i gång i timmen o kollade till Amanda.. Vid halv fem å ryckte hon igen o sen vid 7 tiden oxå.. men sen va de inte mer...
Vid 9 tiden kom läkaren in för rond.. nu va det juh en annan läkare än den vi träffat dan innan.. o han tyckte att jag överdrev ryckningarna.. hon ryckte säkert bara i sömne.. mm visst precis som om jag inte kan se skillnaden.. plus att hon hade vatt vaken dom andra gångerna dagen innan.. suck.. men men.. han tyckte vi skulle åka hem direkt, men en SSK tyckte vi kunde stanna till efter lunch o det tyckte jag lät bra. Hon fick lite mat o sen kom Micke oEmelie. Vid 14 tiden fick vi åka hem. Vi tog en fika på sjukhuset först.. o så fick vi sms av mamma att dom va i HBG.. så vci mötte dom på Jet. Amanda va så trött men hon tyckte det va så kul o träffa mormor igen! hehe :)

På em blev det McDonalds mat, jag orkade bara inte göra mat...
Sen blev det en tidig kväll för oss alla! :)

Men det resulterade i att Emelie vaknade halv sex imorse.. suck.. men hon vilar nu iallfall.. sen ska vi hem till mamma o hälsa på! hehe :)

Ha en bra dag!

3 kommentarer:

emma sa...

blev det inget med det då? varför ryckte hon då?

Cattis sa...

Näe.. hon sista gånge hon ryckte va vid halv sju på morronen.. Ja varför vet dom väl inte.. men dom antog att det va för att hon hade en hjärnskakning.. men jag vet inte.. den siste läkaren jag pratade med va så dum så det gick juh inte o prata med honom..

angelica sa...

sv: tack! :D

men oj, stackars amanda...men tur att det slutade bra iaf, så det inte blev allvarligare än så...