tisdag 11 maj 2010

Nu e vi äntligen inne på rätt vecka!!! Snart är det dax och åka!!
Amanda går och räknar ner nu! Imorse när hon vaknade så sa hon"mamma idag är det bara 2 gånger kvar på dagis sen ska vi åka stora bussen" hehe :) Så hon ser verkligen fram emot denna resan! Och det gör jag med!!! Så in i nordens mycke!!! Fick mail från Esther idag hon såg oxå fram emot det hela!!! Jag vet att det e planerat att vi skaäta på TGI Fridays nån av kvällarna! Det ser jag verkligen fram emot!!!! Vi åt väldigt ofta på TGI Fridays när vi va i USA! Väldigt god mat!!! :)
Tycker det e så kul att vi lyckades hitta en helg när vi alla kunde träffas! :) Det är 7år sen jag träffade Anika sist.. det va när hon åkte hem från USA.. Hannah träffade jag i Berlin en gång efter det.. kommer inte ihåg när det va när jag va där.. O Esther har jag oxå träffat en gång.. hon va i Sverige.. tror det va 05.. det va någ precis när jag träffat Micke... Så det e juh oxå några år sen!! :) Det ska bli riktigt kul som sagt och träffa alla!! :)

Idag va det utvecklingssamtal för Amanda på dagis! det gick jättebra! Maria hennes fröken tyckte att hon va jätteduktig för hennes ålder. Det enda hon inte kunde bedömma riktigt va hennes språk.. eftersom hon tvärvägrar och prata på dagis... Det e lite synd att hon ska va så blyg.. För hon pratar så mycke annars... hela hela tiden.. men det kommer.. det tog nästan ett år på det gamla dagiset innan hon började prata där.. så det kommer nog.. men hon sa oxå att när det va lite mindre grupp på dagis så kunde hon säga ett par ord iallfall.. Så det släpper nog snart. O till hösten ska dom göra om grupperna på dagis, och då kommer det bli en ren 07 grupp som hon går i.. Den gruppen hon e i nu är det mest 5åringar i.. och dom e juh så klart mycke äldre än henne. men dom tog hand om henne sa Maria.. hehe :) Och Amanda lekte med dom, men hon pratade inte så mycke med dom. men hon följde med och hon va aldrig utanför eller så.. så jag hoppas att hon snart öppnar upp sig på dagis.
Men annars va allt så bra där, och som jag uppfattar Amanda så trivs hon jättebra där! Hon pratar väldigt mycke om sitt dagis och dom stora barnen hon går med :) Hon e så stolt för det :)

Imorron ska töserna på dagis och jag ska försöka packa.. sen ska Emelie lämnas och jag o Amanda ska fixa det sista.. o Amanda har beställt McDonaldsmat.. jaja.. denna helgen lär inte bli en nyttig helg iallfall :) Oh ja.. en sak till.. måste komma ihåg o ringa och beställa en taxi till onsdag morron... vi ska åka hemifrån 5.50 :)

Japp jag börjar få lite resfeber nu! :) Så bli såååååååååå kul!!!
O när jag kommer hem e det dax att ta tag i flytten på riktigt.. bara 2 veckor kvar då...

1 kommentar:

angelica sa...

oj, nu närmar det sig flytten, kul! =)..eller ja, inte packningen o städningen kanske, men skönt sen när allt e öve :)