tisdag 7 april 2009

Tisdag

Det ser ut att bli ännu en fin dag!

Igår va det superfint väder!! När vi kom hem från dagis så va va på framsidan,Amanda cyklde och Emelie satt i gåstolen! Skönt när barnen bara kan ha en tröja på sig!! Och jag satt i bara t tröja!! Så härligt! Sen åt vi lunch och barnen sov.
Efter luren så gick vi till maxi. Jag hade sett i deras blad att dom hade panelgardiner för 59 kr! I precis den gröna färgen som jag vill ha i köket i min nyalägenhet!!! Såvi traskade dit! Hittade gardinerna, och 2 stolsdynor, 4 tabletter(till bordet) ett grönt ljus och äggkoppar!!! Det ska bli riktigt fint i mitt nya kök!!! hehe :)
Sen gick vi hem igen.. och satte igång grillen! Grillade kotletter! Såååå gott!!! Mumsigt! :) Och hackelbackspotatis(ingen aning om det stavas så, men ni förstår nog vad jag menar) smarrigt värre! hehe :)

Vill gå o bada med tjejerna på badhuset.. men jag måste nog ha nån med mig! hehe :) Känns som om d e lite mycke att va där med 2 småttingar själv.. Får väl se hur det blir med det...
Annars vet jag inte vad vi ska hitta på idag... jag borde städa.. men har noll o ingen som helst lust till det... Blir det likafint väder idag som igår så får vi väl ta o va ute! Amanda älskar juh att va ute så det blir säkert poppis! Men jag kan inte ha henne i trädgården längre, hon kan juh öppna grinden nu och springer bort på lekplatsen.. hon får gärna vara där när jag e ute i trädgården för då kan jag se henne.. men vill inte att hon ska va där när jag e inne... Jaja.. snart ska jag hämta hem henne från dagis iallfall.. så får vi se vad som händer därefter! haha :) Se vilket humör damen e på! hehe:) Hon e juh verkligen i en trotsålder nu!!! SHIT säger jag bara!
-Kan hem (vilket ´betyder kan själv)
- älpa mig
e ord jag hör 250ggr/minut! När jag ska hjälpa henne så kan hon hem!! haha :) Och 2 sekunder senare kommer hon älpa mig! haha :) Och allt e näe!! Ja har hon nog glömt hur man säger!! haha :)Men sen e hon så supergo oxå,
-itta mammas kä (sitta mammas knä) så kryper hon upp i knäet o myser riktigt! Det e riktigt mysigt!
-ela mamma (kela mamma) då smälter man.. då spelar det ingen roll hur trotsig hon va innan! hehe :)

Näe nu måste jag klä mig så jag kommer iväg o hämtar hem min lilla tös!

Inga kommentarer: