lördag 30 januari 2010

Idag har jag suttit med huvudet i böckerna hela dagarna! Härligt att läsa och läsa o läsa.. men tillslut så går alla bokstäverna ihop! hehe :) Tycker det e jättekul och läsa och vissa stycken (ja långt ifrån alla) är riktigt intressanta :) Det e juh väldigt mycke historik och en massa omvårdnadsteorier.. så mycke information. Och mer kommer det! På måndag har vi förläsning om hygien. Så i helgen ska jag ta igen det dom läste 1a veckan när jag trodde jag skulle börja i Kristianstad.. plus komma ifatt det som jag inte hann läsa eftersom jag inte hann beställa böcker + ett case arbete + läsa på till förläsningen till på måndag.. ja då ska det sägas att det e juh inte 2 sidor till varje sak.. utan snarare 20 sidor!! hehe :) Men men.. denna kursen e för mig väldigt luddig.. det e väldigt mycke etik och sånt, och det kan jag tycka är väldigt individuellt hur man ser på det. Men nästa är anatomi kurs och det kan man mer ta på. Hjärtat, lungorna och allt annat i kroppen det fungerar juh på ett sätt.. där finns det bara rätt och fel!
Men men det e nästa kurs det.. det e ett tag dit! :)

Vid 16 tiden gick jag ut och tog en långprommenad. Va ute i drygt 1 timme. Rikgit härligt!! Det e riktigt kallt, men det blåser inte. Och så mysigt att gå i snön när det knakar under fötterna. Man e juh verkligen inte van vid att ha så här mycke snö så länge! Så länge det vara e snö och kallt så e de helt OK, men när det börjar blåsa oxå så e det verkligen INTE kul!
Det va riktigt skönt att va ute och gå. Rensa huvudet lite. Skönt att få göra det själv oxå. Även om jag älskar att va ute med barnen så behövs det tillfällen där jag e helt själv..

Näe nu ska jag ta och läsa lite till, sen ska jag hålla lördag. Har inte ens hunnit kolla om där e nått kul på tv idag.. men men.. det lär jag märka! :)
Ha det bra gott folk!

Inga kommentarer: