söndag 2 januari 2011

Idag har jag o Amanda vatt på bio i Helsingborg! Emelie va hemma hos Micke under tiden... Amanda tyckte det va mysigt att det bara va hon och jag! Det tyckte jag med! Det behövs verkligen att bara ha en i tagen ibland! Vi såg på Sammys äventyr(tror jag den hette) Va inte den bästa tecknade film jag sett men helt OK.. Lite för mycke musik för barnen.. Amanda tröttnade när dom sjöng så mycke... men annars tyckte hon om den..

Efter filmen åkte vi hem till Micke och hämtade Emelie. Och sen gick vi hem! Det va verkligen snorhalt på vägen hem! Båda töserna gick som bambi på hal is.. haha :) Så till slut fick dom sitta i vagnen båda två! Jag och Amanda har bestämt att när hon fyllt 4 (som hon gör den 25e) så ska hon inte sitta i vagnen mer.. Så påminde jag Amanda om det när vi gick hem idag, så sa hon, ska vi inte gå nånstans när jag har fyllt 4 då? hahaha :) Hon e inte dum hon :)

När vi gick hem sen så tänkte jag oåp det där med nyårslöften.. finns många man borde.. som gå ner i vikt, börja träna och allt annat sånt.. men det kommer ajg inte hålla ändå.. så det e likabra o skita i det...
Men jag kom på 2 löften:

* Jag ska inte sätta så högra krav på mig själv!

* Jag ska vara noga med och ha fler mamma/Amanda mamma/Emelie dagar!! För det e så viktigt!!!

Nä nu vill mina töser ha välling sen ska dom i säng.. imorron är det dagis! :)
Ha det så bra !

1 kommentar:

Angelica sa...

ja man behöver verkligen egentid med bara ett av barnen emellanåt, viktigt för dom, o även jag skulle behöva ha mer tid för varje barn...

mysigt med bio! :) jag o melvin va också på bio för ett tag sen och såg sammys äventyr, tror ja det var, filmen om sköldpaddorna!? tyckte också den va sådär, men melvin tyckte den va bra :)