tisdag 8 februari 2011

Idag blev den en väldigt konstig dag... Lämnade Amanda på dagis 8.30 och tänkte ta tåget klockan 9.15 till skolan.. på vägen ner får jag sms av Sofia som sa att hennes tåg stod utanför grevie och väntade på ett tåg som hade problem att ta sig över hallandsåsen.. Och när jag kom ner till stationen så står ett tåg inne.. det visade sig vara 8.15 tåget.. hmm ja alltså en timme försenat.. jag hinner sätta mig så säger dom att dom ställer in detta tåget, eftersom det tåget som Sofia satt på fortfarande inte hade kunnat åka vidare.. Dom skickade ersättningsbussar, och då kom det 3 bussar! Det va en hel del resenärer på det tåget jag satt på!!! Det behövdes mer än 3 bussar!! Men dom visste inte om det skulle komma fler och i så fall när, och dom visste inte ens vilka rundor dom skulle köra.. Då gav jag upp!! Och gick hem... Och när jag precis kommit hem ringde Sofia då fick dom åka tillbaka till Ängelholm! Hon fick sitta där i 2 timmar och bara vänta!! Så efter mycke om o men så kom Sofia till mig o vi satte oss och gjorde grupparbete! Tyckte vi va rikigt duktiga faktiskt! Fick ihop en hel del!
Jag åkte med till stan när hon skulle till tåget, och hämtade ut Me&I tröjorna som jag beställt hemma hos Anna! Sååå fina!!! Men jag måste faktiskt säga att jag va lite besviken på denna kollektionen från Me & I.. jag brukar älska deras kläder, men denna gången gjorde jag inte det... Men men dessa tröjorna va fina!! Och sen åkte jag o hämtade min stora tjej på dagis! Dom hade haft lite kalas för henne idag! Och hon hade fått välja en present, så hon valde ett par simglasögon!! Jag hade lovat henne att åka och köpa ett par simglasögon och åka och bada med henne nåndag igen.. jahapp nu har hon simglasögonen, då får jag väl kanske ta mig till badhuset med henne nån dag oxå... jaja.. vi får hitta nån dag till det med!

Jag saknar min Emelie så himla mycke! Hon e hos mormor denna veckan eftersom jag måste till skolan, och hon går fortfarande på penicilin och kan inte gå på dagis... Men jag saknar henne sååååå!!! Det e så konstigt att "bara" ha en hemma. Men samtidigt är det så mysigt att ha egentid med Amanda. Vi gick hem från dagis idag, och det va så mysigt att gå och hålla henne i handen och bara prata hon och jag! Men hon saknar oxå Emelie. Hon har flera gånger frågat om vi kan åka och hämta Emelie nu.. hon känner nog sig lite ensam.. hon e juh så van vid att ha Emelie hos sig. Men samtidigt tror jag det e bra att dom inte alltid e tillsammans! Dom sitter juh inte ihop. Och det kan vara bra att dom saknar varandra lite, så blir det roligare att träffas sen igen!

Näe nu ska jag hoppa i säng.. imorron ska vi va på dagis 7.30.. o förhoppningsvis så ska jag till skolan imorron.. får väl se vart man hamnar.. haha :)
Gonatt på er alla! Kram Kram

Inga kommentarer: