fredag 4 februari 2011

Så va det fredag igen! Denna veckan har oxå sprungit iväg..
Det har vatt en hel del sjukdomar denna veckan.. I onsdags(?) tror jag det va såg jag att Emelie hade en stor klump med vax i ytterörat så jag tog ut det och tyckte att det va lite små äckligt, men jajja.. tänkte mest att det va juhs könt att det va ute... Men 10 miunter senare så såg jag att hela hennes ytteröra va fullt med blodblandat var.. jahapp.. ringde 1177 som sa att hon troligtvis hade öroninflammation med en sprucken trummhinna... Jag ringde Micke som könrde oss till akuten i Ängelholm, tänkte så man kommer igång med penecilinet direkt... men nej, på akuten i ängelholm hade man ingen läkare som kunde titta på det!!! MEN HALLÅ?!?
Vi fick valet att ta oss till HBG eller vänta till dagen efter.. vi väntade.. o dagen efter va vi hos läkaren och hon fick Kåvepenin utskrivet.. och jag tänkte att jahaja.. hur ska detta gå?!? MEN till min stora förvåning så drack hon det som ingenting!!!! Hon bara dricker! Det som smakar sååå hemskt äckligt!!! MEn jag hade juh välrdens bästa tös ;)

Igår åkte vi hem till min mamma. Hon hade tupperware party! 3e partyt på 3 veckor jag va på nu.. det blev ingenting köpt denna gången.. det gick baa inte!!! Jag ville så gärna köpa ett set med salladsskålar och uppläggningsfat, men 699 kr det fanns tyvärr inte utrymme för det i min budget... (om jag nu kan skryta med o ha en budget).

Och idag har Amanda vatt på gympan! Det gick sååå bra!!! Förra gången va hon lite blyg och tyckte det va jobbigt när fröknarna ville hjälpa henne, men idag tog hon för sig! Det va ingenting me det! Hon lät dom hjälpa henne och hon sprang med och hoppade trampet idag!! haha :) Och nu kan hon slå en kullerbytta själv! Emelie övade hemma hos mormor så nu kan hon oxå slå en kullerbytta själv! Mammas små gymnaster! Emelie får juh tyvärr inte börja i denna gruppen förrän hon e 4... och dete juh inte förrän nästa sommar igen.. aja vi får se hur det går!

Näe hörreni ni! Nu ska jag ha lite mysfredag med mina små tjejer! Tänkte överraska dom med o ta fram glass! Och sen blir det lite let's dance!

Ha en jättebra kväll alla! Det ska jag ha! :)

Inga kommentarer: