onsdag 16 september 2009

Nu har jag lämnat töserna på dagis! Emelie går juh onsdag o torsdag.. så hon inte glömmer helt o hållet.. men om 2 veckor är det juh dax för henne att börjapå riktigt.. usch.. börja jobba igen.. känns så konstigt.. o på nått sätt så hade jag ställt in mig på att plugga.. men men skam den som ger sig! Nu har jag betalt in avgiften till högskoleprovet så det ska göras denna gången iallfall!!! O sen ska jag nog söka till sjukgymnat oxå! Jag vet inte vaför jag helt plötsligt har blivit sugen på det! Så det hadejag tänkt mig.. tyvärr finns juh inte den utbildningen på så många ställen som SSK gör.. i så fall blir det i Lund.. det e juh en bit o penlda.. då e juh frågan om det e lättare att föytta till HBG.. men samtidigt så trivs jag s å bra här i Ängelholm.. aja..jag gör inget förrän jag verkligen vet hur det blir iallfall!!!

Amanda e utan blöja hela dagarna nu! Hon e jätteduktig!!! Det händer dock olyckor.. men oftast e det på dagis.. fröken frågar om hon behöver gå, men så e hon så blyg så hon säger nej.. men hon behöver ändå..hade dom bara sat henne där så tror jag hon hade kissat... men men.. hemma har hon inte haft en olycka på jättelänge!!! Så skönt! Det märks verkligen nu, man behöver inte alls köpa lika mycke blöjor längre!!! o skönt e det! För dte e juh knappast gratis med blöjor...

Igår kväll när micke kom hem från jobb så åkte vi till skopunkten. Jag passade på o köpa vinterskor till barnen. O det e minann inte heller gratis!!! Amandas skor kostade 299!!!! Fy tusan! Jag hoppas Emelie kan ha dom nästa år! haha :) MEn men.. jag hittade ett par svarta fina till henne, men det ville hon inte ha.. hon skulle ha rosa... allt ska va rosa nu... Köpte ett par gympa skor till mig med! Supersköna vad om! :) så 500 kr försvann igår...aja.. skorna behövdes förr eller senare ändå..

Ja annars händer det nog inte så mycke.. ganska lugnt faktiskt! :) Nu ska jag gå bort til micke o tvätta.. min tvättmaskin e i sönder.. tur han bor nära! haha :)

Ha dte bra!

Inga kommentarer: