onsdag 23 september 2009

Usch idag känner jag mig riktigt kass... Näsan e så täppt o hostar snart lungorna ur mig.. o halsen gör så fruktansvärt ont!!! Måtte det va slut snart...

Ja.. Jag har fått erbjudanande om att byta dagis till töserna. Inte för att dom inte trivs o så.. för dom älskar sitt dagis!! Men det andra dagiset har öppet till 21.30.. det dagiset där dom går nu stänger 18.00.. o nu när jag börjar jobba så e det Micke som ska hämta på dagis på kvällarna.. o eftersom han slutar 18 så hinner han inte dit o hämta innan dom stänger... Men det gör verkligen så ont att behöva byta.. Amanda har juh precis börjat öppna sig där, och leker superfint och det e juh hennes Lena och allt det där... Men men.. Det kommer säkert gå bra med det andra oxå.. Vi va där igår o hälsade på. Det e juh nästan helt nytt.. öppnades i januri i år.. men det va mycke mindre än vad jag hade trott.. för utåt sett så ser det så stort ut... men det va smalt o små lokaler.. men annars supermodernt. Så den 14e ska dom börja skolas in där..

Igår va vi även hos min syster Camilla. Träffar juh inte henne så mycke så det va riktigt kul!! Mycke snack.. Amanda somnade i Jesepers säng.. hehe:) Körde inom pappa o hämtade ägg oxå. Perfekt! Så nu har jag MASSOR med ägg hemma! haha :) Alltid bra o ha! :)

Igår när jag kom hem så hade Amandas dagisfoto kommit. Eller ja, det va juh bara en gruppbild.. för hon vägrade juh att ta enskilt.. Dom hade bytt fotograf i år, och jag får juh säga att jag blev lite besviken.. Ok jag vet att det e svårt att få små barn till o titta på samma håll.. men jaja.. jag vet inte.. blev bara lite besviken.. förra året va det ett jättefint kort.. Får väl se om Emelies kommer idag... hon tog juh ett enskilt oxå..så får se hur det ser ut..

Denna dagen blir bara till o ta det lugnt... orkar inget alls... har lite feber som kommer o går oxå.. suck.. Får hoppas att barnen e trötta när dom kommer hem så dom vill sova! haha :)

Ikväll visar dom reprisen från sista avsnittet av Greys anatomy från förra säsongen!!! Nästa vecka börjar de på riktigt igen.. men då jobbar jag.. suck.. får spela in eller nått.. hehe :)
Näe nu ska jag vila lite innan jag snart måste gå för o hämta töserna!

1 kommentar:

angelica sa...

det kommer säkert gå superbra att byta dagis, tror nog barn anpassar sig ganska fort när de är så små!

melvin bytte dagis, men det va bara jag som va orolig och trodde han skulle få svårt o komma in i gruppen osv, men det gick jättebra o snart hade han redan massa kompisar :)

usch jobbigt att du är sjuk, krya på dig!