söndag 13 september 2009

Så va denna helgen över... fort försvann den...


I lördags lämnade jag barnen till Micke vid 10 tiden.. Sen gick jag hem o gjorde ve här hemma lite.. vid 13 tiden körde jag till mamma. Skulle tvätta mitt överdrag till soffan där, men hennes tvättmaskin va oxå för liten.. suck.. får väl se om det går i tvättstugan då..annars får jag tvätta det med textiltvätt bara.. aja...

Jag körde mamma och Peter till en fest i Helsingborg.. Min moster fyllde 70!!! Sen hämtade jag upp Conny o Sofie o körde till Ikea. Gick där en runda o drömde om allt man vill ha! :)

Sen körde jag hem dom igen..o då började klockan närma sig sex, så då körde jag mot knutpunkten. Där skulle jag möta Leif o Yvonne..dom ska åka med mamma oPeter till spanien..

Halv sju kom dera buss. Lastade in packningen och sen bar det av mot Höganäs.. Körde till Bomans o köpte mat där! :) Smaskens!! Hem till mamma o kollade lite på Här är ditt liv.. det va Persbrandt! Rätt så kul faktsikt!! hehe :) Peter ringde vid tjugo i nio o sa att jag kunde komma... så körde tillbaka till Helsingborg då o hämtade upp dom.. lämnade av dom i Höganäs o körde sen hem till Ängelholm! Konstigt att gå o lägga sig helt själv.... men men..


Idag så vaknade jag halv tio!!! Det har nog aldrig hänt innan! men det va skönt att få sova ut för en gångsskull! :) Sen fick jag ett ryck att det skulle göras om på barnens rum! Så jag for iväg till Ikea o handlade lite! hehe :) Blev en bokhylla, expedit, vit.. o en vit lack hylla.. sån med gömda upphänge! Blev även en ny kökslampa! Och sen körde jag till jysk o hörde om dom hade den sängen som jag har till Amanda.. men den har dom slutat sälja tyvärr.. Så jag e påjalt efter en sån nu!! haha :) Köpte några väggdekorationer oxå! Med princessorna! På vägen hem körde jag inom City gross i Hyllinge. Därhittade jag söta förvaraingskorgar för bara 25 kr st!! Jättefina! Fanns i många olika figurer. Jag köpte 2 rosa ankor! :)


Sen hem o släpa upp allt!!! Bokhyllan vägde juh bara 34 kg... andra våningen utan hiss.. ensam.. jaja..det gick!!! haha :)

Sen tömde jag ut sakerna från tösernas rum. Satta ihop hyllan.. o satte den på plats. Sen lånade jag Mickes borr.. o satte upp hyllan. Skitfint blev det!! Satte upp väggdekorationerna oxå!


Amanda stod o snurrade runt runt i rummet, så sa hon, "mamma har gjort fint i mitt rum" hehe :) Tur hon tyckte om det iallafall! :)


Emelie somnade i min famn vid halv sju tiden.. så hon fick lägga sig i sin kläder idag... o 20 minuter senare somnade AManda i soffan... jahaja..


Jag får nog slänga in nån bild från rummet.


1 kommentar:

emma sa...

vad snyggt det blev :)