lördag 6 februari 2010

Helg igen... Jag e förkyld o lite småfebrig fram o tillbaka.. jag skulle ha vatt på en fest med ett par kursare, men eftersom jag inte mår så bra så blev det soffan o melodifestivalen istället....

Igår hade jag o Amanda en mamma/Amanda dag :) Helt underbart! Hon har länge sagt att hon vill göra nått med bara mamma.. hehe :) Så då får man ta tillfället i akt o göra det.. Vi lämnade Emelie hos mormor och sen åkte vi till Busfabriken! Amanda va väldigt försiktig först o ville inte rikgit leka.. men det tog inte så långt tid innan hon började springa runt o klättra! :) O åka på dom höga rutchkanorna! Det gjorde hon själv.. hon åkte före mig o innan jag hunnit ner hade hon sprungit runt o börjat klättra upp igen haha :) Vi va där i 2½ timme.. sen tog vi en runda till babyproffsen o köpte en stbräda till nya vagnen :) o Amanda hade pengar över sen födelsedagen.. som hon hade med sig.. Hon köpte en dator till sig :) Med nallepuh på :) Det va toppen!!!
Sen tog vi en runda till Ikea. När vi kom in där så ville Amanda leka i deras lekrum.. och ja det e klart nu har hon juh fyllt 3 så det va juh inga problem! HOn gick minsann in där o lekte. Efter 40 minuter så kallade dom i högtalarna efter mig haha :) Men när jag kom dit så va det inga problem.. hon hade frågat efter mig o hon som hade hand om dom visste att det va första gången hon va där inne så hon tog det säkre före det osäkra o kallade på mig hehe :)
Vi köpte en högstol till Emelie eftersom hon inte vill sitta i sin barnmatstol länge..
Efter Ikea körde vi till Wenche. Så roligt o träffa dom :)
O eftersom det va tänkt att jag skulle gå på fest idag så stannade töserna hos mormor under natten.. men när jag vaknade o inte alls kände mig bra så tyckte jag att jag kunde hämta hem barnen...
Nu sover barnen o jag sitter o kollar på melodifestivalen.. inte jätteimpad av sångerna direkt.. men men..

Näe nu ska jag slänga mig i soffan igen.. ha det gott :)

Inga kommentarer: