fredag 2 april 2010

Långfredag.. e det nån mer än jag som tycker att den faktiskt känns längre än alla andra dagar? Töserna vaknade vid 7 och klockan e bara kvart över åtta nu.. Får hitta på nått o fylla ut dan med! Måla ägg och lite sånt.. det va poppis sist iallafall.. o så ska vi till Coop o handla lite.. behöver mjölk och marsansås. Jag bakade en banankaka igår! Tänkte ha den till mellis idag.. kanske inte så nyytig mellis, men sen o andra sidan hur nyttig e denna helgen?

Jag tror att töserna ska till Micke en runda idag.. men e inte 100.. han nämnde nått i förra veckan om att dom får väl komma, men han sa ioförsig inte att det va idag.. aja.. jag lär få veta förr eller senare :)
Men nån påskmat blir det inte här hemma iallfall.. jag tycker inte om nått av det.. jo kanske ägg, men inget annat.. ska dom dit o äta och blir det nog bara en varm macka för min del.. annars får det bli hmm.. nått annat.. haha :) Tacogratäng kanske? Det e gott.. får se vad det blir sen.. Som sagt klockan e inte så mycke så jag behöver nog inte tänka på det just nu! haha :)

Tvätta ska jag oxå göra.. jag har så mycke tvätt, fattar inte hur det kan bli så mycke.. eller jo..kanske.. Emelie har juh börjat va utan blöja på dan nu. Dock inte när vi går ut eller om hon e klädd eller så, men annars springer hon runt utan blöja och det blir juh en del olyckor.. men övning ger färdighet! hehe :) Och Amanda bajsar på toa nu! Inga mer blöjor på henne!! Så skönt!!

Igår va vi med farmor, faster Sussie och Tomas på väla! Amanda va lite blyg i början men sen släppte det! :) Och hon sprang mellan farmor, sussie och Tomas hela tiden! hehe :) Härligt och se att hon öppnar up mycke fortare nu! Hon träffar juh trots allt inte dom så ofta..
På väla så kunde man fotografera barnen. Och det passade jag på o göra! Gud vilka söta kort det blev!!! Fick se dom på en dator! Ska få dom om 3 veckor ungefär! :) Lääängtar!

Näe nu ska jag ta och slänga fram lite frukost!

1 kommentar:

angelica sa...

som här då, här blir det inte heller någon påskmat..

hoppas ni får en trevlig påskafton iaf, ja blir själv hemma ikväll, buhu :P...