söndag 18 januari 2009

Helgen


e snart slut igen.. rätt skönt... imorron gör vi ett nytt försök för Amanda att gå på dagis... Hon gick juh bara i måndags förra veckan sen blev hon dålig.. hehe :)


Vad har hänt i helgen då?

Tja... inte mycke.. Micke skulle hämtat Sebbe o Tilda i fredags, men när han kom dit så va dom sjuka.. så han fick komma hem tomhänt.. Amanda va ganska besviken.. men men.. dom kommer nån annan gång! Micke hämtade hem Chrispy istället... Mamma o Peter ska till Teneriffa så vi ska passa honom! DEt gör vi så gärna!! Dessutom så har jag bråkat medmin chef.. får inte gå in o jobba som jag vill.. vilket jag e väldigt sur över för jag har juh rätt att göra det!!!!!


Lördags va vi o bytte våra nycklar.. dom ska byta kolvarna här i mitten av februari.. O i lördags hade dom utlämning av dom nya nycklarna.. Vi va där 5 över tio, o redan då va det kö.. dom öppnade tio! hehe :) Aja.. det blev gjort iallafall... sen gick vi i 2 timmar.. hade med oss Chrispy så han kom ut på en låååång prommenad! Kvällen tillbringade vi i soffan med en stoooor godispåse o bara mös.. det slutade med att jag o Micke somnade i soffan halv tio! haha :)


O idag söndag, ja.. inte mycke har hänt.. vi har bara vatt hemma o tatt det lugnt... Jag har tvättat tre maskiner tvätt.. skönt o få det gjort.. Jag e så glad att jag har en tvättmaskin i lägenheten! Töserna har fått söndagsbad, så dom e rena o fina för den nya veckan! hehe :)


Emelie har börjat sitta mer o mer! Hon börjar bli riktigt duktig! Skönt när hon kan sitta själv.. Nu har hon somnat i soffan här.. hon får sova en liten liten stund.. annars kommer natten inte bli kul.. Hon vaknar 100 gånger på natten o ända sättet att få henne att somna igen e o ge henne mat.. suck.. men såg att det va många på forumet på FL som avvänjt sina småttingar med nattmålen o för dom hade det tatt 3 nätter sen sov dom det mesta natten.. Så jag ska ta tag i det nån kväll! hehe :) Vet inte när jag har den orken bara.. För e jag vaken typ halva natten så lär jag behöva hjälp med Amanda på dan.. o Micke jobbar juh.. aja.. får se till helgen..


Ikväll ska Micke på innebandy träning.. o jag vann en bingolott på deras julkallender, den hämtade vi ut i fredags så jag ska spela bingo! haha :) Aja.. får väl se hur många miljoner jag vinner! hehe :)

Näe nu ska jag ta o slappa lite.. aha det gött!

1 kommentar:

Anonym sa...

sv: tack, hoppas jag med, har inte tid att vara sjuk!...

fan vad surt med jobbet, sådär kan dom väl inte göra!?

E:s föräldrar e också på Teneriffa :) tänk om man själv hade befunnit sig där nu, gu så skönt det skulle vatt...

hur avvänjer man nattmål?? skulle också vilja göra det, men bara tanken på det känns skitjobbigt :( hon som ska snutta på mig HELA natten typ...