torsdag 8 januari 2009

Snö snö snö!

Ja i förrgårkväll började det snöa, men när vi gick i la oss så va detplussgrader så jag trodde att det skulle va borta till igår.. men nädå! Det måste ha blivit lite kallare igen för det låg kvar.. iallfall här.. Men när jag kom till Höganäs o skulle hämta mamma så hade dom ingen snö.. hehe :) Men jag såg här i Ä holm att det låg mest runt ån.. det blir juh lite kallare precis där runt.. Tur man bor precis vid ån då! hehe :)
Igår åkte mamma o jag till Väla o Ikea! Hade en supermysig dag! Jag köpte mig ett par jeans för presentkortet som jag fått av Micke! Hittade inga på rean, utan det fick bli ett par på ordinarie pris.. men men.. jag fick iallfall ett par byxor!!! Skitnöjd!! Mindre nöjd över storleken dock.. men men.. På ikea köpte jag nya lampor till Amanda o Sebbes rum.. till fönstret.. En rosa till Amandas o en svart till Sebbes. Köpte nya grytor oxå.. o lite ljus o så.. inget speciellt kul egentligen.. hehe :) Vi passade på o äta lunch inne på ikea oxå! Köttbullar!!! hehe :) Sen åkte vi hem till mamma o fikade där, o jag passade på o handla på CityGross! Dom har billiga blöjor! haha :)
Sen körde vi hem.. o på kvällen gick jag o Mona o tränade!!! Skönt faktiskt! På måndag ska vi gå på ett bollpass.. jaja.. får väl se hur det e! haha :) Hon som håller i det säger att det e jättebra!

Amanda har en längre tid vatt dålig i magen.. det bara rinner av henne.. igår bytte jag hur många bajsblöjor som helst.. o det har inte bara vatt några dagar eller nån vecka utan säkert 2-3 månader nu.. så jag börjar bli lite orolig för hennes mage.. så jag ringde först BVC men dom tyckte att jag skulle ringa vår husläkare o få en tid o kolla om det e nån allergi.. Fick en tid till imorron klockan 9. Min systers pojkar e juh båda glutenintolleranta.. o dom började oxå så att det bara rann av dom.. nu e dom juh 8 o 20 år.. men dom har juh vatt dåliga i magen sen dom va riktigt små.. Skönt o fått en läkartid iallafall..
Hon e juh inte så stor heller lilla damen! Hon o Emelie kan ha samma blöjor nu! haha :) Det e juh praktiskt på sätt o vis! Men det känns som om d inte riktigt ska va så.. men men..
Jag hade tänkt börja potträna Amanda men det känns inte som d e så bra tid o göra d nu när hon e så dålig i magen.. aja d får vänta..

Tänk om 2½ vecka (25e) fyller Amanda 2 år!! 2!! Jag fattar inte var tiden tar vägen!!!! O imorron blir Emelie 6 månader!! Va tusan!! Redan ett halvår!!!! STOPPA TIDEN E NI SNÄLLA!!!!!
Jag hinner inte med!!

Nu snöar det riktigt här!! Härligt men det kunde juh ha kommit för ett par veckor sen!! Det e så taskigt.. alltid när barnen börjar skolan.. Får ta mig ut så Amanda får leka lite i snön.. har ingen pulka.. men jag tror juh inte att hon hade åkt ändå.. haha :)

Näe nu ska jag göra ve här hemma lite o göra ve mig själv så vi kommer ut.. ha det bra alla!

Inga kommentarer: