måndag 5 januari 2009

Iskallt!

Idag e det verkligen kallt!!! Termometorn stod på 12 minus imorse! brrr
Emelie hade sin 6 månaders kontroll idag på bvc.. Hon vägde 8160g!! Och e 69cm lång! Allt verkade så bra! Jag hade med mig alla 4 barnen! Så dte blev en massa dragandes! hehe:) Men det gick jättebra! Sebbe, Tilda och Amanad stannade i lekrummet mellan jag va inne hos doktorn med Emelie.
På vägen hem gick vi inom arbetsförmedlingen för att höra lite med vad som gäller med att plugga o så.. men när jag kom dit så va det nummer ått och jag fick 28! Jag orkade verkligen INTE vänta.. så jag gav upp det ganska snabbt.. hehe :) Får ringa dit sen nån dag.. Vi gick istället till ICA o köpte grädde.. o på vägen hem så stannade vi på lekplatsen så barnen fick leka.. dom stannade kvar ute o jag gick in i gräddade våfflor! Barnen kom in precis när jag gräddade den sista.. så det va perfekt! :)
Men gud va kallt det va idag!! Resten av dagen blir nog väldigt lugn! Imorron e micke ledig o han ska lämna barnen i Höganäs!
Oh jag måste bara berätta! Sebbe, han e juh världens goaste storebror!! Ja först o främst hade han både Amanda o Tilda ute när jag gjorde våfflor! O sen när vi ätit så la jag Emelie o han satt där uppe. Jag pratade i telefon. När hon skrek så gick han in o gav henne nappen. Så när jag kom upp så sa han att han gjort det o frågade så att det inte gjorde nått.. nä d e klart att det inte gjorde! Jag tittade till henne o då hade hon somnat!! Han e så go denna underbara kille!! Han har verkligen en sån naturlig förmåga att ta hand om barn. Amanda älskar juh honom över allt annat! O Emelie skiner som en sol när han kommer! O tilda lämnar juh inte hans sida...

Näe nu kommer snart gubben hem! Får väl ta o göra nått.. ha det gött!

2 kommentarer:

Anna sa...

Guud va jag blev sugen på våfflor! :)

Anonym sa...

aaw, vilken duktig storebror! :)