torsdag 23 juli 2009

Äventyr!!

Igår va vi verkligen på äventyr!!!

Mamma o jag hade bestämt att åka till Halmstad om det va bra väder. O när vi vaknade va det helt OK väder.. så vi möttes vid stationen i Äholm.. Så tog vi bussen till Laholm (banarbete mellan Äholm o Laholm) o sen vidare med tåg mot Halmstad.. när vi började närma oss så öste det ner... suck.. så vi planerade om!!!GÖTEBORG blev det! haha :) Där kunde vi iallfall gå på universeum om det regna där... Så Göteborg blev det! haha :) Tur jag hade packat ner en massa kex för Emelie blev lite hungrig o rastlös mot slutet!! Men till slut va vi framme! O det regnade lite.. men men.. vi tänkte ta universeum.. men först gick vi o åt på köpcentrum precis vid stationen. Emelie lyckades somna oxå.. sen tog vi spårvagnen mot Liseberg(universeum ligger precis brevid) men när vi kom dit så sken solen.. så vi valde Liseberg istället! Jag köpte ett åkband till mig o några biljetter till Amanda o Emelie!

Amanda somnade så fort vi kom innanför portarna! haha :) Men vi gick rundor o tittade på folk, och mamma spelade lite.. hon SKULLE vinna ett stort choklad... Men det gjorde hon inte.. haha :) Hon vann en nyckelring! :)

O rättsom det va när vi gick där inne så träffar jag på Anders o Madde! hehe :) Så härligt!!! Dom skulle precis åka en karusell med töserna. Så vi gick till en annan barnkarusell.. hästar som bara går runt.. Emelie va ganska rastlös då, så jag tog henne o gick o åkte. O medans vi stod i kö så kom Madde. Så när vi hade åkt, så vaknade Amanda oxå.. o Amanda ville oxå åka såklart. Så Maddes töser o Amanda o jag åkte! :)
Madde hade med sig, Anders(såklart), Bille, Malin, Mikael och Robin oxå. (Rätt namn va?) När dom hade åkt så gick vi till Lisebergsbanan och Madde, Malin, Sofia, Bille ochjag åkte!!! Oh va skojigt det va!!! hehe :) Den e juh såååååå UNDERBAR!!!! Sen gick vi vidare o åkte farfarsbilarna med Amanda.. hon fick åka dom 2 gånger! Hon tyckte dte va superkul!!! Sen va klockan redan över 18.. så vi börjde ta oss utåt.. vi köpte ett diadem med kaninöron på till Amanda.. nån klubba och en nalle till Emelie.. Ja nallen va till Emelie.. inte klubban. hehe :)
Sen tog vi pårvagnen tillbaka, och så fick vi vänta 1 timme på tåget.. men det gjorde inte så mycke vi satte oss o åt. O sen somnade Emelie så gott ivagnen.. O precis när vi satte oss på tåget så började det att ösregna igen! haha :) Vilken tur vi hade!!!!! Så härligt!!! :)

Vi va vid stationen i ängelholm vid 22 tiden.. o sen vva det bara att trava hemåt! Vi hann bara hem o byta blöja på barnen o ge välling sen sov dom... Amanda höll sig vaken hela vägen hem!!! :) Och inte ett gnäll på hela vägen!!! Min duktiga tjej! Emelie va oxå jättejätteduktig!!! Hon blev arg en gång.. men då va hon så övertrött.. annars sa hon inte ett ljud hon heller :)

Ja så det som skulle ha blivit en liten tripp till Halmstad slutade i Göteborg!! Men det va såååå kul!!! Idag e vi ganska trötta! Men tanken är att åka till HBG o träffa babyland i eftermiddag... jag o Madde snackade om RixFm festivalen oxå.. men jag vet inte om jag orkar... får se om det blir bättre väder i helgen.. det har dom juh inte lovat men men.. Annars så sparar jag dom pengarna! haha :)

1 kommentar:

Angelica sa...

Va kul å åka till liseberg! =)

Ja, jag va å skrev på kontraktet idag, så ja flyttar 1/9, känns så skönt!! :)

Jasså, bor ni nära varandra nu? Hoppas du hittar nån annan bra lägenhet då, men trist att behöva flytta igen..?.. :/ Jag o Majas pappa kommer bo i närheten av varandra, hoppas det kommer funka!