tisdag 21 juli 2009

tandläkaren

Igår tog vi bussen till Höganäs. Vi gick först o handlade på citygross, och sen gick vi till kakboden o åt frukost... hehe :) Sen gick vi hem till mamma.. dom hade inte kommit hem från GBG ännu.. men vi satte oss o väntade.. hehe :) Amanda somnade i soffan.. o vi 14 tiden kom mamma o Peter hem. Amanda blev jätteglad när mormor kommit hem! Det blev lite bus o sen tog vi på oss o gick till City gross igen! haha :) Handlade lite mat.. vi bestämmde att vi skulle stanna där.. Vi åt grillade revben!! Sååååå gott!! Smaskens!!
Emelie somnade i min famn vid lite över 20.. o sen la jag henne i resesängen som stod i vardagsrummet. O hon sov hur gott som helst!! Fast vi hade TV:n på... hehe :) Amanda hade lite uppekväll! Hon satt o mös hos både mormor o Peter! Hon trivs så bra där!

Natten gick väldigt bra.. Emelie vaknade till 2 gånger, men när hon fick nappen så somnade hon om direkt igen så det va inga problem! Men hon vaknade vid 7 tiden.. usch.. då va man juh inte så pigg men men.. Bytte blöja på henne och sen kröp hon in till mormor o Peter o Amanda.. o mormor o Amanda vaknade juh direkt o kom upp till oss.. hehe :)
Blev en massa mys!

Amanda slog juh i sin tand när hon va DK.. o jag har tyckt att den va väldigt lös, o visade den för mamma.. o hon tyckte oxå den va väldigt lös så jag ringde folktandvården i Höganä o fick en tid till 14.15. När vi kom dit så va Amanda jätteduktig!!! Hon gapade fint så tandläkaren fick titta och känna. Han trode att den va bruten... men han tyckte att vi skulle låta den va en månad, har den inte fastnat tills dess så tar dom bort den... Vi får hoppas att den fastnar.. blir en blå så skulle vi ringa dit igen o få en tid... aja..

Efter tandläkaren så fick Amanda en glass o sen åkte vi bussen hem!
Vi hoppade av på torget o gick till ICA o handlade, o sen gick jag faktiskt på systemet o köpte 2 bacardi breezer!!! Japp det e sant! jag gjorde det! haha :) Har druckit en.. får se om jag sparar den andra till nån annan dag!

Nu ska jag iallfall se på TV o bara finnas till! Hoppas på fint väder imorron så åker vi till Halmstad i så fall!!! :)

2 kommentarer:

Anna sa...

Ja, vi åkte med bussen 14.04 idag :) Såg inte dig men när du säger det så hörde jag en arg tjej! Elias reagerade han med ;) Håller tummarna för tanden!

Angelica sa...

hoppas tanden fastnar!

hihi jag har också hittat ett par foppatofflor till Maja, supersöta ju! :D hon går så fint i dom! och så blev det två par andra skor, ett par som hon kan ha nu o fram till hösten, o ett par till hösten/vintern :) fick åka till en annan stad för att hitta skorna, här fanns ingenting..