onsdag 17 november 2010

Onsdag kväll.. välkommen onsdag kväll! hah a:)

Igår va jag på praktiken en kvällstur. Det va första passet som jag gick brevid SSK! Jättekul va det!!! Har en superbra handledare! Vi gick igenom saker och ting! Jag fick dela läkemedel osv.. Men shit va nojjig jag blir.. o sen tänker jah ändå att fasen hade jag gått färdigt förra gången då hade jag vatt sjuksköterska för längesen... suck.. jaja..
Idag gick jag en morrontur. Lite mer och göra då. Massor med mediciner som man ska hålla reda på... hehe :)
Jag har fullt upp och lära mig rutinerna! haha :) Jag fick iallfall ge en subkutan injektion och sätta blod idag!! Jättkul när man äntligen får lov och prova på lite!!! Igår va jag med och la om en CVK. Superintressant! Avdelningen är väldigt intressant! Jag skulle kunna tänka mig att jobba på en sån avdelning sen. Om jag inte hamnar på barn hehe :)

Men idag e jag TRÖTT med stora bokstäver!! Så jag somnade såklart när jag nattade töserna... jag visste att jag skulle göra det så jag sattte klockan på 19.30 så jag hann städa undan och diska undan innan Greys!!!!

Töserna va hos Micke inatt.. skönt för både mig o dom som slipper springa iväg till dagis så tidigt på morronen! Men det va härligt att se mina små älsklingar igen!!!! Amanda satt o ritade när jag kom till dagis, och Emelie busade som vanligt! :) Amanda e ganska så förkyld. hon har hostat ett tag så jag har haft mina aningar om att det snart skulle komma.

Nä ni nu ska jag sova sova sova sova! :)

1 kommentar:

Angelica sa...

låter som du trivs, härligt! :)

hoppas ni e friska nu? trist när de små är sjuka...