söndag 14 december 2008

Helgen






Ja helgen har varit rolig men stressig!




I fredags fyllde jag 25! Tack för alla gratulationer!! O på morronen fick jag en tunika av min mamma o mina syskon (mamma sov här eftersom hon skulle med på Amandas dagis), en scrapbook som mamma hade gjort, o en bok av Liza Marklund o Mamma Mia filmen av Micke! Stackars Micke, vad han än tänlte köpa så köpte nån annan det! hehe :)




Vi åkte upp tidigt i fredags.. Amanda skulle va på dagis 7.15. Så vid 7 sprang jag bort med henne. Så hon hann att vänja sig vid alla tomtar.. hon som e så rädd.. hon blev först jätterädd, men när Pernilla (hennes fröken) tog henne så gick det bättre! O sen kom mamma o Micke o Emelie oxå. Det va verkligen smockfullt på dagis, men vi fick en bra plats på golvet. hehe :) O sen kom luciatåget. Amanda fick åka snålskjuts på Lena (hennes andra fröken). Men sen satt hon så fint i Lenas knä hela tiden.. trots att vi satt precis sidan om. Jag trode hon skulle komma eftersom hon såg oss direkt! Men hon va så duktig!!O sen blev det juh fika där, med lussebullar o pepparkakor, kafe eller saft!


På eftermiddan kom Madde, hennes töser o hennes mamma på födelsedagsfika! så mysigt så!! Fick en fleecefilt o en stor Toffefee(stavas det så?) ask och halsband o örhänge av dom! Tack så mycke!!


Ja, sen i lördags så va jag juh först uppe på träningsakademin o "jobbade". Sen hem fort som tusan. Gjorde färdigt smårgåstårtorna! O gjorde ve mig själv.. Vid 15 tiden kom Marre o Lina! Ett par gamla klasskamrater från högstadiet! O sen kom min syster o bror med barn o respektive! O lite senare även Johanna o Josephina!! Då hade jag fullt hus! hehe :) Vi åt av smörgåstårtan o sen blev dte glass med cocktailfrukt! Sen åkte Cia och Conny ganska tyidigt, men Johanna o Josephina stannade! Vi hade så roligt! Snackade en massa! hehe :) Men Johannas lilla Lovisa håller på att få tänder o Magnus ville ha jhälp hemma så Johanna fick köra! Josephina o Ebba stannade ett tag, Amanda o Ebba leker så fint! Fast Amanda va juh inte på så bra humör på slutet.. hon hade inte sovit middag o så fort Ebba tog i nån sak så blev hon tosig.. Ja det tillhör väl lite åldern oxå.. aja.. Men dom e så söta annars! Dom gick o kastade skräp i köket då tog dom varandras händer!! Så gulligt!!!


Ja, jag började skriva vad jag hade fått.. Av mamma o mina syskon fick jag förutom det jag fick på morronen på fredagen även en soda stream o presentkort på Ikea, av Lina fick jag 200 på bio, o Marre ett set till chokladfondu, o av Johanna o Josephina ett presentkort på Ikea!!! O av Sandra o Matte fick jag pengar o en after Eight (smaskens) O ja, svärmor skickade oxå ett presentkort på Ikea! Hon la ihop till båda våra födeledagar, det e bra när vi har dte så tätt! hehe :) Tack så mycke allihop!!!! Vi fick ihop 1250kr på Ikea! Gissa om vi har önskat presentkort på Ikea?? hehe :)


Ja o Micke va iväg på julfest med jobb igår.. halv tre skriver han att han inte kan komma hem.. o frågar om jag kan köra in till knutpunkten o hämta honom... suck!!! Men jag kom på att jag hade druckit ( o det e sant) så det vågade jag inte.. men han kom hem kvart i fyra iallafall.. o än så länge har han inte behövt använda spannen som jag ställde brevid sängen inna jag la mig! haha :)

Oj vad långt detta blev.. aja.. idag ska jag bara vila!! Det blev mycke smörgåstårta över så maten e tillomed klar! hehe :)

Ha det bra gott folk!!





Inga kommentarer: