måndag 29 december 2008

Helgen




har varit ganska lugn..


I fredags lämnade Micke dom stora barnen.. sen slappade vi bara..


I lördags jobbade Micke ett tag på dan.. när han kom hem så åkte vi till Ikea! Vi lämnade först Amanda o Emelie hos mormor, tänkte att det skulle va ganska mycke folk! O vi hade sååååå rätt! hehe :) Så det va ganska skönt att ha barnvakt. Det va trångt nog att köra med en vanlig kundvagn.. köra med en stor vagn kändes som en omöjlighet! Vi köpte trådbackar, en hylla till Amandas rum, lite till köket.. en ram till en av förstoringarna på barnen. Det va lite smått o gott bara.. Vi fick juh en massa presentkort på Ikea både i födelsedagspresenter o julklappar! Det e helt perfekt!!! Men vi har mycke kvar på dom så vi ska dit nån runda till sen nån dag.. Sen svängde vi in en snabbis på väla oxå! köpte ett par hängslebyxor till Amanda för julklappspengarna från farmor, o ett pussel för pengarna från farfar. Resten av pengarna får sättas in på sparkontot.. för jag vet verkligen inte vad vi ska köpa... Emelie har kläder så det står upp över öronen, o saker behöver hon inte.. o d e samma med Amanda.. ja Amanda behöver visserligen mer kläder, men jag hittade inget.. hon får säkert en del när hon fyller år oxå...


Ja sen körde vi till Höganäs o åt där.. köpte kebabtallrik till oss alla! Gott gott! Vi blev kvar hos mamma ett tag.. när vi jom hem slängde vi barnen i säng o slängde oss i soffan o såg på körslaget!


Söndagen sov vi läääääääänge! Amanda vaknade först vid 7tiden.. suck tänkte jag.. men efter att ha gett henne nappen så somnade hon om igen..o jag med.. o vid 8 vakande Emelie.. men jag tog upp henne till vår säng så somnade hon om där.. sen vaknade jag o Emelie halv tio o Micke o Amanda halv elva!!! herregud! Så länge har jag nog aldrig sovit! O inte barnen heller!!! hehe :) Men det va skönt! Sen tog vi en välbehövlig prommenad, o stannade vid lekplatsen så Amanda fick leka lite! :)


Idag ska Amanda sova hos mormor.. vi hade sagt innan att hon skulle sova där nån natt när hon va ledig från dagis.. o idag kom vi på att det fanns inte många nätter kvar som vi kunde på.. Så idag fick det bli.. hon stannar där till onsdag..


Näe, nu blir det att glo på tv ett tag till, o sen blir d en tidig kväll i sängen tror jag! hehe :)


Ha det :)

Inga kommentarer: