tisdag 16 december 2008

Jordbävning!

Jodå, här har det visst skakat i jorden! hehe :) Jag har inte känt nånting.. sov så gott vid den tiden.. hehe :) Men det lär ha känts ganska mycke tydligen.. typiskt man skulle missa det! hehe :) Aja, mamma har alltid sagt att man kan spränga en bomb brevid mig när jag sover jag vaknar inte ändå.. hon ha rnog rätt... Jag kommerihåg att jag va jätteorolig när jag väntade Amanda att jag inte skulle vakna när bebisen skrek... men barnen behöver bara röra sig så e jag klarvaken! hehe :) Micke däremot han vaknar inte... han hör ingenting! hehe :)
Emelie har fått så konstiga sovrutiner.. innan så sov hon en liten stund på förmiddan.. typ 20 minuter.. va vaken till jag hämtat Amanda o lite efter hon hade algt sig.. sen sov hon till 16.. o sen vaken till 20 när hon la sig för natten.. nu.. nu sover hon typ 20 minuter taget hela dan.. Men mellan sovstudenrna e hon på ett sjuhelsikes humör... Jag tror hon får ont i magen av gröten.. ska hålla upp med den nu ett par dagar o se om det blir bättre.. Hon gör försök till att sitta upp själv, men hon blir framtung så hon ramlar! hehe :) Men när hon ligger på rygg så drar hon sig upp.. Hon halvsitter riktigt! hehe :) Riktiga situps! haha :) hon e så duktig min lilla stumpa!
Amanda har blivit väldigt mammig nu.. Hon vill gärna sitta i knäet hela tiden.. Om hon hade fått som hon ville så skulle vi sitta i soffan hela dan o se på "apan" vilket är nicke nyfiken! hehe :) Jag måste hitta en film till.. jag e så trött på denna! haha :) Ja dom får väl lite olika perioder när domblir mammiga o pappiga.. hehe :) O det e klart hon måste juh oxå få reagera på att hon fått en lillasyster! Hon har faktiskt aldrig gjort det tidigare! Hon har varit så snäll hela tyiden, ja det e hon fortafrande.. vill bara ha lite mer uppmärksamhet!

Idag skulle jag ha åkt till pappa o gett julklapparna o hämtat korv sóm jag beställt av honom.. men så ringde dom från träningsakademin o frågade om jag kunde va barnvakt ikväll.. ja det kan jag väll.. ska va där mellan 17 och 19.. Får juh t amina töser med mig så det blir säkert bra! Amanda tycker dte e kul där.. så det blir nog bra!
Näe nu ska jag ta och fixa lite här hemma, o ge Emelie mat så kanske hon somnar igen!man kan juh hoppas! haha :)

Inga kommentarer: