torsdag 25 december 2008

Julen över..


för denna gången.. men den kommer väl tillbaka nästa år! hehe :)


Vi hade en väldigt lugn julafton! Eller lugn o lugn, men vi va hemma iallafall! Lagom till Kalle Anka så va vi färdig duschade/badade, o hade städat undan så här va fint o mysigt!! Vi satt hela familjen o kollade på Kalle! Som jag för övrigt måste säga e skittråkigt att titta på, MEN jag skulle juh inte kunna fira en jul utan att se den!

Vid fem tiden kom min mamma och Peter hit! Peter gjorde några småstopp på vägen.. hmm.. vet inte vad han skulle, men han sa att han träffat tomten varje gång! hehe :)

När dom kommit va det dax att sätta os still bords! Vi åt så vi va så mätta!!! Amanda som inte hade sovit en blund på hela dagen va en riktig suris, hon åkte upp på sitt rum ett tag. O då somnade hon.. stackaren.. det va juh inte riktigt meningen. men men.. O Tilda lyckades kissa ner sig vid matbordet.. suck.. ja.. men efter att ha överlevt maten så fick vi väcka Amanda igen.. o sen gick mamma o Peter ut med Chrispy, men bara mamma kom in.. Peter hade träffat nån.. suck.. Men helt plötsligt kackade det på dörren! Vem stod där?? TOMTEN! Amanda va lite skeptisk.. Hon gick inte fram o hämtade sin paket men han fick gärna vara här för det va juh kul o få paket! :) Sebbe o Tilda gick glatt fram o tog sina paket! Emelie struntade mest i vilket! haha :) Barnen fick många fina paket!! Jag fick en sele att ha barnen i när man bär dom.. så dom sitter på höften men i en liten påse. Så har jag selen runt min axel.. aja.. ska ta ett kort på det sen.. så behöver man bara hålla om ryggen på barnet.. gör det lite lättare att bära iallfall! Böev superglad för det ville jag verkligen ha!

Idag e det mest en slöedag! Barnen leker med sina klappar! Emelie ligger på golvet o vänder runt runt.. från rygg till mage o fram o tillbaka! hehe :) Kan inte fatta att hon snart e 6 månader!!!!!! Shit! O Min lilla Amanda fyller 2 om 1 månad!!! Ja just det hon blir juh 23 månader idag! hehe :)

Näe nu ska jag ta o slöa lite.. ha det bra gott folk!

God fortsättning!!

Inga kommentarer: