fredag 13 februari 2009

Fredag den 13e!!!

Ja det e det visst idag.. kanske man har lite tur idag då.. alla andra har juh otur denna dag, men eftersom jag har otur alltid annars så kan väl jag ha tur denna dag??

Jag snodde en lista från Annas blogg.. men när jag skulle publicera... då hände nått.. suck.. så den försvann.. orkar inte göra om det igen.. hehe :) Får se om jag orkar senare...

Igår.. jajaja.. först va jag med Amanda hos läkaren. Dom tog blodprov i fingret på henne. För o kolla ev glutenintollerans... finns juh i släkten så... Dom passade på o väga henne... ja min lilla 2 åring har ÄNTLIGEN kommit över 10kg!!!! 10.370 väger hon nu!!! Så hon kanske håller lillasyster efter sig en månad till! hehe :) Det ska bli kul o se när Emelie ska till bvc.. hon ska dit i början av mars.. Sist vi va där vägde hon över 8 kg.. så ja.. hehe :)

Jag tog fram 74 kläderna till Emelie... fick inse att 68 började bli smått... herregud dessa kläderna hade Amanda på sin 1 års dag!!!! Det e inte klokt!!! Hon gick när hon hade dessa storlekarna!!! Min lilla snutta!

Ja o sen igår eftermiddag så såg jag att katten kissade blod.. inte så bra.. ringde en vet i Lerberget som e bra o billig! hehe :) Fick en tid till eftermiddan... o så skulle jag hämta hennes transportbur.. ohhhhhh MICKE hade garagenyckeln!!! Så jag fick leta reda på gårdskarl o be honom om extranyckeln! Det gick jättebra han hjälpe till utan o va sur för en gångsskull!!
Sen hämtade vi min mamma.. jag visste inte vart det låg så hon fick följa med! hehe :) Han sövde henne och tryckte ut urin som va fullt med blod! usch stackars min lilla kise!!! Tog lite prover.. o han trode att det kom av stress.. kanske av en annan katt utanför o så.. vi ficklite mediciner.. får hoppas att det hjälper nu...

Sen stanande vi hos min mamma och fikade lite.. o då helt plötskigt va det bestämt att Amanda skulle sova där. Hon hämtade dit Ebba oxå! Kan tänka mig att dom 2 har SUPER kul!!!! hehe :) Kör hårt tjejer! hehe :) Så nu ska jag ta och ringa dagis o säga att Amanda ska va ledig igen.. hon har bara vatt på dags måndag o onsdag denna vecka... aja... hon har haft så roligt ändå.. :)

Ha det super! kramar

1 kommentar:

Anna sa...

HAHA.. nu såg jag att det fattas en massa.. ska fixa det! ;)