tisdag 3 februari 2009

VILKEN NATT!!!

Det har nog vatt den jobbigaste natten på superllänge!!!

För det första så vaknade Emelie igårkväll redan vid tio.. o va supertäppt i näsan!! Suck igen.. och hostar som bara den.. prvade med näsdroppar.. hjälpte inte mycke.. Sen vaknade hon typ 3 gånger i timmen hela natten... O vis halv 2 vakande Amanda o hittade inte sin napp.. så jag fick leta upp den.. sen va jag uppe vid kvart över två o gjorde välling till Emelie... då såg jag att det lös i Amandas rum.. och jag hde inte tänt lampan! Den visste jag! Så när Emelie fått sin välling gick jag in till Amanda o då satt hon o lekte i sin säng! ohhhhhhh
O jag fick inte släcka lampan.. det va som om hon blev rädd då.. hon har aldrig vatt rädd för det innan... så jag satt med henne i mitt knä i typ en kvart.. sen somnade hon hos mig.. la henne och sen sov hon resten av natten iallfall.. men Emelie fortsatte att vakna.. till slut fick hon ligga i vår säng.. vilket faktsikt aldrig har hänt att vi har haft barn i sängen!!! Och där sov hon gott iallfall... så från fem fick jag sova till sju..
Amanda skulle till tandläkaren klockan 8!!!! Suck....
Så sju sprang jag upp o försökte hinna med allt.. kom på att jag glömt ringa dagis,... o hittade inte min mobil där nummret va.. tillslut ringde jag nummerupplysningen... hehe :)
Och sen fick jag slita upp Emelie som sov så gott... klä henne.. tyvärr hann hon inte med nån frukost.. men hon brukar inte äta direkt när hon kommer upp ändå...
Hos tandläkaren gick det bra! Amanda öppnade faktiskt munnen.. dom kollar juh bara o ser hur många tänder hon har o så... O så fick hon en tandborste med en apa på!! Hon blev jätteglad!!!!
När vi kom hem fick Emelie såklart frukost o nu myser vi alla tre i soffan.. i em ska vi hem till mamma o sova där.. imorron ska vi köra till Camilla som fyller år!!

Ha det bra gott folk!!

2 kommentarer:

Anna sa...

Puh.. jag kan förstå om du e trött!

Anonym sa...

ja det lät som en jobbig natt :/ här har vi också jobbiga nätter, maja ligger vaken flera timmar...vi har försökt med allt känns det som, men hon blir vansinnig. så inte många timmars sömn här heller om nätterna...men igår så ska vi försöka helhjärtat med att få maja sova om nätterna, hoppas det kommer funka, denna natten gick faktiskt bra!