lördag 7 februari 2009

Helg igen...

Ja.. så va det lördag igen.. vi skulle ha vatt på träningsakademin, men Amanda kräkte en runda på morronen.. Hoppas att det bara va tillfälligt.. har ingen lust med magsjuka.. hehe :) Vem har det?



Emelie har sovit mycke bättre på nätterna igen! Som tur e! Det va bara den natten som hon ha vaken 100 gånger! hehe :)

Denna helgen blir nog ganska lugn.. händer inte allt för mycke! Ganska skönt faktiskt.. :)



Igår pratade jag återigem med min chef.. suck.. hon e inte rolig att snacka med.. Nu ville hon att jag skulle jobba inne hos en annan brukare som PA! EEEH NEJ! tror inte dte! Jag vill väl jobb apå mitt eget jobb!!! Men så sa hon att kag kunde ta 6 timmar på lördagen o 6 på söndagen.. sa först nej till det med.. jag hade juh tänkt jobba hela min helg!!! Det e juh skilllnade på timmar om man säger så.. men så tänlte jag efter o det lät faktsikt ganska bra! Så på måndag ska jag ringa henne o säga tat jag tar dom timmarna.. så slipper hon ändra på min vikarie.. För som hon sa "hon skulle höra vad min vikarie tyckte om detta" För min chef sa att hon kunde ta dom timmarna. Inte för o va sån, men ska min vikarie bestämma när jag ska komma tillbaka o hur jag ska jobba??? Egentligen tycker jag inte dte.. men men.. Jag kan ta dom timmarna.. blir mindre än vad jag hade tänklt mig.. o jag får ta 5 dagar istället för 4 från FK.. men men.. Jag hoppas bara på dagisplats åt Emelie så fort som möjligt!!! Vet inte hur vi ska klara det annars!



Aja.. skit samma.. men jag e sån jag sitter o tänker framåt hela tiden.. O ibland har jag jätteont i huvudet... eller ibland o ibland.. väldigt ofta... o ska väl inte sticka under stole med att Micke o jag träter på varandra stup i kvarten oxå.. Men men..

O så vill jag plugga till hösten, men det vet jag att micke e helt emot.. han säger inte dte men jag vet att han e det.. han vill att jag ska jobba så vi får en bra ekonomi.. får vi aldrig ändå.. men jag tycker att det ebättre att plugga nu när vi ändå är vana vid den dåliga ekonomin.. suck..



Jaja.. töserna är super iallfall!!! Amanda leker mer än gärna med Emelie!!! Det e så kul o se! Dom sitter tillsammans på golvet o leker med dockor o med bilar. Men ibland blir Amanda lite sur.. hehe :) När Emelie tar hennes buss eller hennes favoritdocka eller nått.. då blir hon lite arg.. men hon gör inget bara säger till Emelie! MIMMI (Amanda säger mimmi till Emelie) hör man henne skrika! Slyta! haha :) Det låter så gulligt! hehe :) Men sen leker dom en runda igen..

När Emelie sitter upp så passar Amanda henne så hon inte ramlar.. håller henne bakom ryggen o lite så! Hon e verkligen världens bästa storasyster!!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

hehe söta dom är syskonen =) så snäller hon e amanda som hjälper lillasyrran!

melvin blir jättearg när maja tar hans leksaker, han tror att hon kan tugga sönder dom, hihi =)