onsdag 11 februari 2009

Pusselbitarna faller på plats.. dagis o jobb


Konstigt.. när jag pratade med nån som har hand om dagisplaceringarna och så här för ett tag sen så fick jag veta att det va låååång låååång lååång kö till dagis. Och att jag inte skulle räkna med o få in Emelie på dagis i augusti. Jaha.. jag fick juh nästan panik eftersom jag inte fick gå in o jobba mina helger som jag ville och så.. Och i förrgår fick jag bekräftelse på att vi stod i kö.. det tog tid o få den.. men men.. och sen igår fick jag ett besked på att vi fått plats! hehe :) Så från den 3e augusti har vi dagisplats på samma dagis som Amanda. Jätteskönt att veta faktiskt! Och sen har jag även fått min chef att ge efter!! haha ;) Så nu ska jag börja jobba i mitten av mars! Men bara 6 timmar lördag o 6 timmar söndag. Så jag slipper nätterna. Först blev jag sur för att jag inte fick mina dgar som jag ville ha! Men sen insåg jag att dte va ganska skönt o slippa nätterna där.. o jag tjänar ändå lite mer än vad jag gör just nu... Ska bli ganska skönt att komma ut o jobba igen. Jag älskar ioförsig att gå hemma med mina barn, men jag har gått hemma ganska länge nu... jag hann juh bara jobba i drygt 3 månader mellan Amandas mammaledighet och Emelie's mammaledighet.. Så i princip har jag vatt hemma sen december 2006.

Men jag drömmer fortafarnde om en liten bebis till! Skulle gärna ha det. Inte nu, men när Emelie e typ 2 år.. men det vet jag att det inte kommer att bli så. Men drömma får man! hehe :)


Idag snöar det.. inte specielt mycke men lite iallfall! Synd att det inte kunde vänta o komma tills nästa vecka när det e sportlov för barnen.. nästa vecka kommer det säkert bara regna och regna och regna...

Oh på tisdag fyller Tilda 7 år!! 7år! Stora tjejen nu!! Vi har somvanligt väldigt svårt att komma på vad man ska köpa.. så vi har bestämt oss för att åka till tropicariet med alla barnen. Så får hon en heldag där istället med lite gott och så.. Kläder har hon, och saker.. hon leker juh inte med så mycke.. hon leker juh med Amandas saker eller så titttar hon på när Sebbe spelar tv spel.. Och så e hon bara här varannan helg.. Hade hon bott här så hade det vatt lite lättare o köpa.. Men men nu gör vi såhär istället! hehe :)


Oh just nu e jag såååå taggad för o plugga till hösten.. jag kommer bli så besviken om jag inte kommer in.. Jag skulle kunna leta upp mina gamla böcker för att börja redan nu! hehe :) Men jag tänker så att det kanske inte e så många som söker till en distansutbildning som till en vanlig utbildning.. Iallafall så får ni rålla tummarna att jag kommer in!!


Den 8e mars ska jag ha Rabdido party. Ska bli jättekul! Alla har juh Me&I party. Visst har dom fina kläder men jag tycker att det börjat bli tråkigt att gå på samma alltid.. så tänkte jag tar Rabdido istället! Så ALLA som läser denna bloggen o har barn SKA komma! Det e inte att ni KAN utan ni SKA! haha :)

Jag va förresten på Me&I party i måndags hos Josephina! Dom har juh verkligen supersöta kläder!! Hade man bara haft lite mer pengar så had ejag köpt hur mycke som helst!!! Men det blev iallfall en klänning till Amanda och en till Emelie och strumpr till Amanda med apa på! hehe :) Där fanns en t tröja med apa på oxå, men jag tyckte 170 kr för en t tröja... japp jag e lite snål! haha :) I ofösig så tyckte jag att 230 kr för en klännig till Amanda oxå e tok för dyrt men men. Måste juh ha nått.. och 75kr för 2 par strumpor! Det e verkligen inte billigt!! Men men.. strunt samma! Nu e det beställt och jag längtar tills dom kommer!! hehe :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad skönt att ni fick dagisplats! =)

Hehe hade det inte varit så långt, hade jag lätt kommit på Rabdido partyt =)