torsdag 19 februari 2009

läkaren igen

Amanda har juh varit vatt dålig i magen fram och tillbaka ganska länge nu.. och igår och idag har hon bajsat ner en 6-7 blöjor.. och då e det diarre... inte så bra.. så idag ringde jag läkaren på sjukhuset som hon va hos i torsdags.. fick en tid 20 minuter senare. Svaren på glutenproverna hade inte kommit ännu... o han ringde labbet som sa att dom blir klara på måndag... Amanda passade på o bajsa en runda där med, så då tog dom avföringsprover igen.. och sen fick vi en ny tid till på måndag eftermiddag! Inte för att jag vill att hon ska va glutenintollerant, men just nu önskar jag att det e det.. så man får veta varför hon blir så här.. hon skäms juh lite för det oxå.. igår när vi va hos Sandra så kom hon till mig o viskade att hon hade pi, och idag när vi kom till dagis så hade hon bajsat och hon ville inte att Pernilla (hennes fröken) skulle byta utan jag skulle göra det.. klart jag gjorde.. Men hon e juh annars så glad för sina fröknar på dagis.. så det e väl lite pinsamt tycker hon..

Oh idag e det en stor dag! Emelie har flyttat in till Amanda idag! Första natten utan Emelie i sovrummet.. e lite orolig... men det kommer gå jättebra! Ska bli skönt att kunna läsa när man lägger sig...
Jag hoppas att Amanda inte vaknar om Emelie skulle vakna på natten... aja.. vi tar detta på prov nu så får vi se hur det går!

Nu ska jag ta och skriva matlista och vad som ska inhandlas imorron.. usch hatar att handa mat.. hehe :)

Vis höres!

Inga kommentarer: