torsdag 26 februari 2009

Idag har det vatt full fart hela dan! hehe :)
Först satte micke in Emelie's stol i den "nya" bilen.. Och när vi lämnat Amanda på dagis så körde vi Micke till jobbet och sen handlade jag o Emelie. När vi kom hem igen så ställde vi in Amandas stol oxå.. Amanda skulle va hos tandläkaren 11.45 och jag hade en tanke om att gå dit, men när jag såg ösregnet så blev det bilen! Tandläkaren kollade lite snabbt på hennes tand där hon slog sig.. det ena tanden va något lös, men inte jättemycke... Hon fick en ny tid om en månad bara för o se att den växt fast igen.. hon trodde att den skulle göra det... O så skulle jag ringa försäkringsbolaget oxå.. Får göra det imorron.. har inte hunnit idag..

Sen körde vi till Ikea för o byta en hylla som jag köpt.. köpte en rosa, men ångrade mig eftersom hennes byrå e träfärgad ville jag ha samma färg på hyllan. o det gick superbra o byta fast jag inte hade kvitto.. På vägen till Ikea ringde jag Johanna för o höra vad hon gjorde, och hon va redan på väla! hehe :) Så vi träffades och åt lunch på Ikea. Hon hade Lovisa med sig! Så mysigt! Riktigt roligt att träffa dom! Typiskt nog hade jag ingen kamera med mig... sen skulle hon hämta Julia från dagis, men vi lovade iallfall att träffas snart igen! det har vi sagt så många gånger under dessa månaderna vi har vatt hemma! hehe :)
Jag köpte förutom hyllan jag bytte, en högre pall som man har på toa så Amanda når upp till handfatet när hon står på den.. och en tavelhylla, och så fick töserna vars en nalle. Sen körde vi till Barnen hus, eller ja det hette så innan.. köpte en slang till framdäcket på vagnen.. har fått punka.. suck.. och så köpte jag påsar till blöjhinken! Den har vatt utan ganska länge nu.. man vill juh kunna använda den! Sen körde vi hem och gjorde mat.
Sen skickade jag Micke på hockey så just nu sitter jag helt ensam! Så skönt! Barnen sover och gubben e borta! haha :) Ibland e det fakstiskt riktigt skönt att bara sitta själv! Man e juh ensam på dagarna men det e inte samma sak..

Näe nu ska jag ta och slappa i soffan ett tag!
Ha det så bra!

Inga kommentarer: