söndag 3 oktober 2010

Ohhh som det inte skulle va nog med skit så har Emelie nu fått höstblåsor i munnen.. ganska långt bak på tungan och på kinderna... Halsen såg lite svullen ut oxå... ooooh... hon har lite feber oxå.. 38.3 så ingen jättefeber direkt... men det märks för hon blir lite trött mellanåt.. Men iallfall.. dessa höstblåor gör att hon inte e så intresserad av o äta.. men dricka gör hon iallafall... skönt det... menhon får inte gå på dagis så länge hon har dessa blåsorna eftersom dom smittade väldigt mycke.. suck suck suck säger jag bara!!!! Jag börjar ny kurs på måndag.. och på lördag ska jag göra en omtenta.. så jag hade verjkjligen behövt tiden till och plugga... men nej nej nej!!!! Frågade deras pappa om han skulle kunna ta dom.. men nej.. jag hade ioförsig blivit jäkligt förvånad om han hade sagt ja... men han hade inte råd att VABa... tur jag får så jäkla mycke pengar så jag har råd att VABa... nejjust det.. jag får juh inte VABa... Och mamma har tusen saker o göra.. så jag kan inte fråga henne... det kan jag inte begära att hon ska hinna med.. näe det e bara o ta en dag i taget...

Idag har jag iallfall hunnit med och tvätta en jäkla massa!!! Både här hemma och i tvättstugan.. jag har tvättat sängkläder och handdukar i tvättstugan... Det blir mycke mjukare om man kör handdukarna i torktumlaren... Annars tycker jag bara det e jobbigt att gå till tvättstugan.. man ska hålla reda på tider, och ta av o på barnen och springa fram o tillbaka.. usch näe.. tacka vet jag tvättmaskin hemma! :)

Igår gjorde jag ve altanen, så nu e den höstfin! :) Skönt faktsikt! Satte presenning över utemöblerna, och köpt en ny låda till ha barnen saker i... det lär juh inte bli likamycke lek med dom nu.. och dom kan juh själva ta ut dom om dom vill leka med dom... Nu behövs det bara en storstädning här hemma.. men allt e så jobbigt när handen fortfarande i bandage.. det gör inte speciellt ont nu, men det stramar i stygnen när jag gör vissa saker... men dom ska bort på tisdag!! SKÖNT!!!!

Inga kommentarer: