fredag 22 oktober 2010

Ojojoj vilken vecka det har varit...
I måndags va jag i skolan(tror jag) hade seminarium! Det gick väl bra tror jag!

I tisdags åkte mamma och jag till Ikea! Jag köpte en ny säng! Eller rättaresagt en ny sängstomme! Såååååååå glad jag blev!!!! Under dagen hade jag lite ont i magen.. men inget jag direkt tänkte på.. klagade väl lite till mamma så hon skulle tycka synd om mig.. hehe :)
Vi körde hem med sakerna.. men när vi kom hem så upptäckte jag att jag glömt mittbalken på parkeringen på Ikea!!! F A N! Cattis för köra jättefort in igen! Och jodå den stod kvar! haha :) Slängde in den i bilen och hem igen..
På kvällen kom Lasse (barnens farfar) till Ängelholm. Vi va såklart på stationen och mötte honom! När vi stod där och vänatde så såg vi en jättefin regnbåge! Självklart hade man ingen kamera med sig.. jajaj.. Men den va riktigt fin!!!
17.40 kom Lasse med bussen och vi gick hem och åt.. när vi satt och åt så fick jag väldigt ont i magen och i ryggen.. fick kramp.. Och det blev bara värre och värre.. tillslut fick jag Amanda in säng.. men emelie kunde inte somna.. jag ringde 1177.. och dom trode det va njursten.. Ringde efter mamma.. men efter att ha pratat med henne bestämde jag att en ambulans fick det bli! Jag kunde verkligen inte stå still.. det va HEMSKT!!!!!!! Farfar fick va barnvakt under natten! Och jag åkte med ambulans till sjukhuset i HBG. Jag fick en massa läkemedel i ambulansen! Men det hjälpte inte speciellt mycke... inne på lasarettet fick jag voltaren intramuskulärt och det hjälpte på ca 10 minuter!!! Helt underbart!!! Men sen kom det tillbaka nästan en timme efter.. Fick ett annat lm i magen.. men det va jag tydligen allergisk emot!! Det började klia och det blev väldigt rött överallt!!! Så då fick jag medicin för det... och sen fick jag åka åka på röntgen.. på röntgen såg dom sen att det hade gått en stor sten och att det fanns en liten kvar.. men den lilla ska va så liten att den inte ska orsaka några åroblem.. jag blev inlagd över natten.. och fick på onsdagen prata med en urolog.. jag ska göra en röntgen om ett par veckor och sen på en uppföljning senare.. För o se så att den har försvunnit...
Och allt hade gått bra hemma under natten! Amanda hade visat Lasse hur man gjorde välling på morronen så det hade gått så bra! :)
Barnens pappa körde dom till dagis på morronen och jag hämtade hem dom när jag kom hem..

Igår körde jag o mamma o töserna ner till Camilla.. Jag skulle på atlasprofylax. Tydligen är det så att när man föds så luxeras Atlaskotan. Och detta kan ge upphov till huvudvärk och annarn värk i kroppen!! Och jag har juh alltid ont i huvudet och flera gånger i veckan har jag migrän! Och Camillas massör eller nått sånt håller på o utbilda sig unom detta.. hon behövde därför 100 personer att öva på.. (med en instruktör då) Och det va gratis annars kostar det 2000. Så jag testade! Först mätte dom benen och såg så att den faktsikt satt fel.. och sen fick jag sitta på en pall och hon körde med en maskin i nacken. Lite som hård massage! Och vet ni.. jag ahr inte haft ont i huvudet verken igår eller idag!! Helt otroligt!
Jag hoppas att det kan hjälpa mig med huvudvärken iallfall!!!

Idag har vi vatt nere i stan och köpt en ny klänning till Amanda. Hon ska juh på prinsessakalas på söndag, och den klänningen hon hade va för liten! Men vi hittade en och den va jättefin! Hon va så stolt!
Nu e töserna hos sin pappa.. och Lasse är oxå där och hälsa på :) Jag har dammsugat, tvättat golven, diskat och vatt i källaren! Ikväll ska jag unna mig en plankstek ifrån Pepelino!! Smaskens!!! :)

Inga kommentarer: