söndag 17 oktober 2010

Söndag.. snart har denna helgen oxå gått! Och en ny vecka kommer! Det blir nog en betydligt roligare vecka än den som varit! Ska bli en intressant vecka! :)

Vi har inte gjort nått speciellt på hela helgen! Men det e skönt! Det behövdes en sån helg nu! Samtidigt njuter jag av att ha mina töser hemma! Får en hel del energi av dom! :)
Igår gick vi ner till biblioteket och lämnade och lånade nya böcker.. Barnen lånade 8 nya böcker!!! Bla 2 Bu och Bä böcker, Nils Karlsson Pyssling och Mamma Mu! Mamma Mu e en hit! Den har jag redan läst 100 gånger!!! Haha :)
Men det e roligt och läsa för dom! För dom e verkligen intresserade! Emelie e så med i böckerna! Särskillt Bu och Bä! Dom läser dom på dagis oxå. Så hon har full koll på vad som hädner i dom böckerna! :) Emelie har börjat prata mer och mer nu! Och hon blir så arg om man inte förstår vad hon menar.. Dessutom har hon blivit en riktigt dockmamma! Hon älskar att gå med sina dockor, mata dom och bada dom.. och natta dom i vagnen och ha sig! :) Hon e helt underbar!

Idag har Amanda vatt ute sen klockan 9. Hon leker med Hanna hela dagarna! Vi 13 tiden hann jag bli lite orolig för då hade dom inte vatt inom här på ett tag.. usch vilka hemska tankar man hinner få.. men sen hörde jag dom skrika inne hos Hanna.. bra när dom bor vägg i vägg! hehe :)
Dom har så himla roligt dom två! :) Så roligt att Amanda har blivit så social!
Hon har verkligen öppnat sig mer och mer! Ja just det, vet inte om jag skrev det, men för ett par veckor sen åkte vi buss till maxi och sen hem igen.. när vi åkte hem så satte sig Amanda längst fram(det e det enda sätet med bälte) Och jag o Emelie fick sätta oss ett par rader längre bort. Amanda sa till en tants om gick på samtidigt att hon kunde sitta brevid henne! :) Och tanten satte sig brevid henne.. och Amanda pratade och pratade och pratade med den där tanten :) Ja hon svarade och frågade henne saker oxå! :) Dom hade det så trevligt så! hehe :) Så skulle Amanda inte ha gjort för 6 månader sen.. o ännu mindre för 1 år sen.. då skrek hon när nån tittade på henne...

Jag o Emelie har gräddat pannkakor idag.. det ska vi ha till kvällsmat idag! Jag tycker inte om varma pannkakor! Tycker det e mycke godare med kalla! :)

Emelie har vatt utan blöja hela dan idag! Och hon har bara bytt kläder en gång, men det va för att hon hällde vatten på sig när hon lekte på diskbänken.. så inget kiss i byxorna än iallfall! :) Hade verkligen vatt skönt om hon oxå hade kunnat sluta med blöja nu! Iallfall på dagen! Hon säger till när hon e kissig och sen när hon sitter på toa så säger hon "nu tommer tisset" Hon byter K mot T! haha :)

Näe nu ska jag ta och fia lite här hemma!
Ha en bra söndag!! Kram kram

1 kommentar:

angelica sa...

hej! kul att du vill fortsätta läsa :) men jag vet fortfarande inte om ja ska fortsätta med bloggandet...

va kul att läsa att det går så bra för töserna! att amanda blivit så utåt och social, och att emelie är så duktig som är utan blöja och går på pottan! wow, riktigt duktigt ju! hoppas hon blir blöjfri snart hon med då :)