måndag 6 september 2010


Helgen som gick va helt underbar!!! Skönt o va ledig o bara kunna få vara med sina underbara små tjejer!!!

I fredags hämtade jag töserna tidigare från dagis. Do skulle vatt där till 14 men jag hämtade dom vid 12.30 tiden. Dessutom hade jag lånat Mickes bil så vi körde direkt till Helsingborg. Körde först till sjukhuset, skulle lämna nycklar o så. När jag hade parkerat bilen i parkeringshuset så insåg jag att jag glömt min plånbok hemma.. SMART Cattis!!!! Iallfall så efter jag lämnat nycklarna så pratade jag med dom i receptionen o dom släppte ut mig ändå! Snällt! Bara det att jag hade juh lovat Amanda o åka till nya Ikea... Men utan pengar e det inte speciellt kul,... speciellt inte när vi skulle äta där... Som tur e har man juh familj lite härovar så jag fick låna pengar av pappa.. puh.. så vi körde ut till nya Ikea! oh my goood va strt det e!!!

Det e väldigt fint, men störigt att man måste åka en massa hissar hit o dit... Vi åt där o sen körde vi hem.

Lördagen hade jag planerat för en runda i hembygdsparken. MEN när jag såg det underbara vädret fick Cattis en snilleblixt! Det blir Helsingör! Så vi klädde oss o tog bussen till stationen 8.45. Tåg tåget 9.04. Sen åt vi frukost på Espresso House på knutpunkten. O sen tog vi båten över vid halv elva tiden. Båda töserna tyckte det va toppen!!! Väl över så gick vi bort till Kronborgsslott. Tittade runt o bara mös!

Vi gick till småbåtshamnen och åt röd pölse. Eller som Amanda säger rosa korv... haha :)

Vi gick in en runda på Öresundsakvariet.. det va inte mycke o se.. men töserna tyckte om det!

Sen gick vi vidare till byn igen o köpte go glass i gränden! :)

PÅ vägen hem stannde vi ännu en gång på Ikea o väla (denna gången med plånbok)


Söndagen va vi bara hemma o mös! :)

Dagen har vatt riktigt trist så det blandar jag inte in här.. ingen specillt som hänt, trötta barn, trött mamma = dålig kombination!! hehe :)

1 kommentar:

sofia sa...

Åh va söt bild :)