måndag 20 september 2010

idag har jag varit i malmö hos läkaren med min hand. jag skrev för ett tag sen att ev skulle opereras i handen.. o efter att den läkarenn där tittat o klämt lite så tyckte han oxå att den borde operaras.. jag har hört för o nackdelar med denna op... vissa säger att dom blivit jättebra andra säger att den nästan förstört deras händer... men jag valde ändå att göra op...
jag fick lägga mig på ett opbord o handen rakt ut. läkaren stack mig 8 gånger med bedövningssprutan... o sen tvätatde dom av handen... när läkaren sen klämde på ett visst ställe på handen så va den inte helt bedövad så han stack 2 ggr till... sen började dom.. sjuk känsla.. jag kände att dom va där o pillade men det gjorde inte ont... konstigt :)
opn tog väl nästan en timme, med allt då... bedövning, rengöring op och sys o bandagering... nu ska jag ha detta bandaget i 2 veckor. belasta så lite som möjligt så att såret har en chans att läka bra.
det gör lite småont tillofrån, men det skka nog bli bra.
näe nu får jag gå upp till emelie som inte riktigt kan somna...

Inga kommentarer: