onsdag 8 september 2010

Jag tycker det känns som om det e fredag idag.. en tyärr inte...
Idag har jag o töserna vatt i HBG o träffat babyland o Elly! Supermysigt va det! Vi va på Ebbas o åt frukost o tog en fika! GOTT!!!!! Sen gick vi till lekplatsen vid stadsbiblioteket! Töserna sprang som tättingar runt på alla gungor, klätterställningar osv! Jag o Lina gjorde oss ovänner med några snorungar(typ 12-14 års ålder) som satte sig precis överallt.. tog gungor från småbarnen.. jaja.. Sen finns det juh vuxna som e helt bortom denna världen... jag menar hur tänker man när man tar sitt kaffe från sin arbetsplats o sätter sig på lekplatsen o RÖKER!!!!!!! MEN HALLÅ!!! VARFÖR?!?!? Om det nu e rökförbud på arbetsplatsen så kan man väl sätta sig varsom men inte på en lekplats med en massa småbarn!!!!! O detta va alltså vuxna i typ 30 års åldern.. Ja jag förstår mig inte på det...

Sen åkte vi hem o sorterade tösernas kläder... Amanda har växt hur mycke som helst!!! Hon har verkligen INGA kläder!!! Tur vi ska till Ullared snart så jag kan fylla på lite.. Emelie har oxå växt ifrn en massa kläder, men hon kunde juh ärva en del av Amandas kläder... Dessutom provade jag overallen som Amanda hade förra året på Emelie och den passade!!! O likadant med jacka o skidbyxor!! Ó AMandas gympaskoor o vinterskor! ALLT passade Emelie i år!!!! E jag glad eller?!?!?! Så imorron ska Amandas skogarderob uppdateras.. min oxå! Emelie får säkert ett par skor hon med.. men iallfall inte vinterskor(som e dyrast) skönt skönt skönt!!!

Det har vatt en riktigt härlig dag idag! Amanda har vatt på superhuör.. nångång har hon surat men det hör väl till åldern... Emelie va utan blöja hela tiden som vi va hemma! Så duktig så!!!

Näe nu ska jag skriva ut lite papper o sen blir det duschen o sängen.. Ha det så bra!

Inga kommentarer: